مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس قانون بودجه، دولت ۲۵۰۰‌میلیارد تومان سهام افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را تا پایان شهریور پرداخت می‌کند. به گزارش فارس، علی ذبیحی در برنامه بدون حاشیه که سه‌شنبه شب از صدا و سیما پخش شد، گفت: در سازمان تامین اجتماعی حدود ۸‌میلیون بیمه شده اصلی وجود دارد؛ به طور کلی حدود ۲۸‌میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

مشاور رییس جمهور در خصوص بازپرداخت بدهی‌های دولت گفت: دیرکرد پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی هیچ‌گونه جریمه‌‌ای ندارد. ذبیحی در ادامه اظهار داشت: بدهی‌های بسیاری از سال‌های قبل مانده است که مبلغ آن حدود ۱۲‌هزار‌میلیارد تومان است که از دولت طلب داریم.

ذبیحی در پاسخ به این پرسش که اگر این بدهی پرداخت شود سازمان با آن چه کارهایی انجام می‌‌دهد، گفت: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک ساز و کار مفصلی دارد، در بخش سرمایه‌گذاری‌ها و صنعت، فعالیت بیشتری می‌کنیم و در صورت پرداخت، بخش قابل توجهی از این پول را در کارهای اقتصادی خرج می‌کنیم.

ذبیحی ادامه داد: دولت در تلاش است که بدهی‌ سازمان را هرچه سریع‌تر پرداخت کند که تابه حال ۲۸‌درصد بیشتر از ۱۰سال اخیر پرداخت کرده است. وی در ادامه گفت: تاکنون نیز ۲‌هزار و ۸۰۰‌میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی را دولت پرداخت کرده است.

مدیرعامل تامین اجتماعی با اشاره به نقش سازمان تامین اجتماعی در هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: می‌توان گفت هدفمند کردن یارانه‌ها و توسعه تامین اجتماعی در جامعه دو مقوله‌ای است که کمک می‌کند تا مردم کشورمان بهتر زندگی کنند.

وی خاطر نشان کرد: بهترین روش توسعه و گسترش هدفمند کردن یارانه‌ها، چتر حمایتی تامین اجتماعی است.

ذبیحی در پایان با اشاره به کانون‌های بازنشستگی و ۲‌هزار و ۵۰۰‌میلیارد تومان رقم در بودجه سال ۸۸ که برای افزایش حقوق مستمری‌بگیران پیش‌بینی شده است، گفت: در بند ۳۹ قانون بودجه سال ۸۸ مقرر شده است که ۲‌هزار و ۵۰۰‌میلیارد تومان توسط دولت سهام در اختیار سازمان قرار گیرد تا این سازمان بتواند همطرازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را مطابق بازنشستگان کشوری بپردازد.

وی در خصوص مهلت پرداخت این سهام افزود: مهلت پرداخت این سهام تا پایان شهریور است و سازمان نیز در گذشته با کانون‌های بازنشستگی جلساتی را گذاشته‌ است.