عضو ارشد اصولگرایان مستقل راهکار تقویت وحدت در جامعه کنونی ایران را استقبال از تکثر قانونی در فعالیت‌های سیاسی خواند و با تاکید بر حمایت قانون اساسی از فعالیت‌های نظام‌مند حزبی، گفت: مانور یکجانبه گروه‌های سیاسی وحدت اجتماعی را شکننده می‌کند. دکتر عماد افروغ در گفت‌وگو با مهر درباره راهکارهای ایجاد وحدت و رفع کدورت‌ها در شرایط بعد از انتخابات ، برلزوم استقبال از اعطای مجوز فعالیت به همه جریانات سیاسی قانونی برای دستیابی به وحدت در تکثر تاکید کرد.

وی اظهار داشت: بایستی درباره چگونگی فعالیت احزاب در آینده تنها به مر قانون عمل کرد و در این باره به تفسیرهای جناحی و گروهی توجه نکرد. این کارشناس علوم اجتماعی افزود: قانون اساسی برای چگونگی فعالیت جناح‌ها و گروه‌های سیاسی تعریف مشخص دارد.

البته ممکن است جناحی از فعالیت یک جناح دیگر خوشش نیاید و از اینکه یک جناح کنار برود خوشحال هم شود، اما درباره فعالیت جناح‌ها و گروه‌های سیاسی در جامعه باید بر اصل تکثر نیز توجه کرد.

افروغ با تاکید بر اینکه اگر در گذشته بر وحدت همراه با تکثر توجه بیشتری می‌شد، امروز شاهد این اختلافات در جامعه نبودیم، خاطر نشان کرد: نباید صحنه سیاسی جامعه عرصه مانور یک گروه خاص باشد. این‌گونه وحدت در جامعه با نفاق و ریا همراه است و به شدت شکننده است.