هروله رسانه‌‌‌های غربی در پی کوتاهی رسانه ملی

سایت تابناک به انتقاد از سانسور کامل آخرین بیانیه محسن رضایی در صدا و سیما پرداخت و آن را زمینه ساز بهره‌برداری رسانه‌های خارجی دانست و نوشت: هرچند تحریف سخنان و اخبار و تعبیر دلبخواه آنها از سوی رسانه‌ها، شیوه‌ای غیر اخلاقی و مغایر با قانون است، «تحریف» این روزها به ویژه از سوی برخی رسانه‌های خارجی درباره اخبار مربوط به ایران به یک نوع شگرد حرفه‌ای تبدیل شده است. آخرین نمونه این نوع اقدامات رسانه‌ها، بازتاب مخدوش اظهارات محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است.

به گزارش «تابناک»، محسن رضایی در آخرین بیانیه خود، با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن و با تاکید بر نقش ویژه رهبری و دیگر نهادها همچون قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و... در تامین هرچه بیشتر مردم‌سالاری دینی در ایران، دلسوزانه جناح‌های سیاسی را به وحدت و دوری از تفرقه و گام برداشتن در راه عدالت سیاسی و اقتصادی و رسیدن کشور به سمت توسعه و عدالت فراخوانده است. رضایی پیش از این و در جریان رقابت‌های انتخاباتی نیز ایران را به لحاظ سیاسی و امنیتی در اوج و کشور اول منطقه و از ده کشور برتر دنیا معرفی کرده و کشور را مستعد و البته نیازمند جهش در راه توسعه اقتصادی خوانده بود.

بنابر این گزارش، وی در بیانیه اخیر خویش، خطاب به ملت شریف ایران و با تحلیل مسائل پیش آمده پس از انتخابات ریاست‌جمهوری، همگان را به گذشت، فداکاری و جبران کم لطفی‌ها و دوری از انگ‌زدن‌ها فراخوانده و به عنوان خدمتگزاری که دغدغه مردم و نظام را به یک اندازه دارد، ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالای نظام سیاسی کشور به ویژه نقش ارزنده رهبر انقلاب در مقاطع گوناگون، مقطع پس از انتخابات را نیز پیوسته به دیگر مقاطع پس از انقلاب تحلیل کرده و یادآور شد که ظرفیت عظیم رهبری در کنار فهم و درک مردم عزیز و جناح‌های سیاسی و همکاری آنها و دوری از لجبازی و تخریب، کشور را در ادامه راه مردم‌سالاری دینی و پیشرفت و عدالت ثابت قدم نگاه خواهد داشت. او در بیانیه خود همچنین به فعالان سیاسی هشدار داد که اگر به این سمت حرکت نکنند و مراقب نباشند و روندهای مخرب ادامه پیدا کند، در آینده، خطر فروپاشی از درون، نظام را تهدید خواهد کرد، به ویژه که دشمنان شکست خورده خارجی نیز به این موضوع به عنوان تنها امید دورشان دل خوش کرده و آن را ترویج و تبلیغ می‌کنند. نکته دیگر آن که؛ اما چند رسانه خارجی سخنان رضایی را از متن، روح و خاستگاه خود بیرون ساخته و روی این موضوع مانور می‌دهند که گویی رضایی گفته است هم اکنون اختلافات داخلی، کشور را در معرض فروپاشی داخلی قرار داده است! باید دقت کرد که رضایی در جمله‌ای مشروط و منوط به آینده، آن هم پس از آوردن همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود در کشور و نظام گفته است، اگر به اختلافات پایان داده نشده و راه وحدت پیش گرفته نشود، این خطر خواهد بود یا در واقع پیش می‌آید که این بسیار متفاوت است، از این که بگوییم هم اکنون در مرحله فروپاشی هستیم. البته سخنان و بیانیه‌های رضایی پیش از این در رسانه‌های داخلی از جمله صدا و سیما نیز به صورت مونتاژی و انتخابی بازتاب داده شده است؛ از جمله بیانیه او درباره انصراف از پیگیری شکایتش در شورای نگهبان از روند برگزاری انتخابات و ... که مورد اعتراض وی نیز قرار گرفت، اما این بار تحریف صورت گرفته، زیرکانه‌تر از موارد مشابه در رسانه‌های داخلی است، به گونه‌ای که آنها کل یک بیانیه شش صفحه‌ای را که درد دلی صمیمانه با مردم و مسوولان بوده و در آن بر ظرفیت‌های دینی و مردمی و جنبه‌های مقتدرانه و دموکراتیک نظام، تاکید شده و ضمنا هشداری به طی شدن روندهای منفی در آن داده شده است، به کناری نهاده و تنها ... یک جمله از آن استخراج کرده و با تغییر زمان فعل، آن جمله را هم دلبخواه تعبیر کرده و پیرامون آن نظرسنجی به راه انداخته‌اند که متاسفانه، رسانه ملی نیز در این باره خاموش است.

گفتنی است، البته محسن رضایی، روز دوشنبه در جمع هواداران خویش به این موضوع پرداخته و با سخنان خود درباره ظرفیت‌های نظام و البته خطرات موجود در صورت بی‌توجهی نیروهای سیاسی به این ظرفیت‌ها و اهمیت پشت سرگذاردن مسیر وحدت، به نوعی این توطئه تبلیغاتی را خنثی کرد، ولی علاوه‌بر این سخنان، لازم است رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با انتشار کامل مطالب و تحلیل و تفسیرهای معقول، درک خویش از توطئه و دسیسه‌چینی رسانه‌های غربی را نشان داده و اجازه سوءاستفاده از گفت‌وگو بین خانواده انقلاب را به دشمنان انقلاب و رسانه‌های آنها ندهند.