روز بد شاخص بورس تهران در سال‌جاری

دنیای اقتصاد- مدیر بازار شرکت بورس از رقابت پنج گروه برای خرید بلوک اول و پنج درصدی سهام بانک صادرات و افزایش قیمت هر سهم به یک هزارو ۳۱۴ریال و کشیده شدن ادامه رقابت به معاملات امروز خبر داد. بلوک دوم و پنج ‌درصدی سهام بانک صادرات نیز روز چهارشنبه جاری (۲۴ تیر ماه) در بازار اول بورس عرضه ‌‌خواهد شد. دیروز ناتمام ماند و امروز ادامه می‌یابد

رقابت بر سر پنج ‌‌درصد بانک صادرات

مدیر بازار شرکت بورس از رقابت ۵ گروه برای خرید بلوک اول و ۵‌‌درصدی سهام بانک صادرات و افزایش قیمت هر سهم به یک هزارو ۳۱۴ریال و کشیده شدن ادامه رقابت به معاملات امروز خبر داد.

علی صحرایی در گفت و گو با فارس در رابطه با عرضه بلوک ۵‌‌درصدی سهام بانک صادرات که از سوی سازمان خصوصی سازی در بازار اول بورس انجام شد، اظهار داشت: دیروز ۸۴۰ میلیون و ۱۵۰ هزار سهم ‌‌‌بانک صادرات ( معادل ۵‌‌درصد) در بورس عرضه شد که با بازگشایی نماد معاملاتی، ۵ گروه از خریداران از طریق کارگزاران خود وارد رقابت شدند. وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی در حالی قیمت پایه هر سهم بانک صادرات را یک هزارو ۲۳۴ ریال تعیین کرده بود که در نتیجه رقابت‌‌این گروه‌‌، قیمت هر سهم‌ ‌این بانک به یک هزار و ۳۱۴ ریال افزایش یافت و ادامه رقابت به روز بعد کشیده شد. بررسی‌‌ها از ماهیت کارگزاران خریدار بلوک حاکی است که شرکت‌‌های کارگزاری حافظ، خبرگان سهام، مهرآفرین و بانک صادرات در حالی از رقابت کنندگان اصلی برای خرید بلوک اول سهام بانک صادرات بودند که یک کارگزار دیگر از ادامه رقابت جا ماند تا‌‌ این ۴ شرکت فردا نیز به رقابت با هم ادامه دهند. در میان متقاضیان خریدار بلوک اول بانک صادرات، خریدار خارجی وجود ندارد و همه خریداران در قالب کنسرسیوم و یا به صورت فردی خواهان خرید سهام ‌‌این بانک هستند. بلوک دوم و پنج ‌درصدی سهام بانک صادرات نیز روز چهارشنبه هفته جاری (۲۴ تیر ماه) در بازار اول بورس عرضه می‌‌‌شود. شرایط عرضه بلوک اول و دوم بانک صادرات ۲۵‌‌درصد نقد و ۷۵‌‌درصد اقساط تعیین شده است.