رییس‌کل بانک مرکزی در نامه‌ای به رییس سازمان صدا و سیما خواستار جلوگیری از پخش تبلیغات نهادهای پولی غیرمتشکل و فاقد مجوز از این بانک در رسانه ملی شد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمود بهمنی رییس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر جلوگیری از پخش تبلیغات نهادهای پولی غیرمتشکل و فاقد مجوز بانک مرکزی در رسانه ملی، آورده است: محوریت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تاثیرگذاری، جلب، جذب و هدایت افکار و رفتار عمومی، قابل انکار و کتمان نیست. این مهم، هماهنگی بیش از پیش آن رسانه ملی و سایر دستگاه‌های حکومتی حافظ منافع ملی در تمامی امور مربوطه از جمله در پخش تیزرهای تبلیغاتی به ویژه تبلیغات مربوط به بازار پول را ایجاب می‌نماید.

بهمنی در این نامه تصریح کرد: پخش تبلیغات نهادهای پولی غیرمجاز و غیرمتشکل و فاقد مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توسط آن نهاد اعتمادساز، ضمن آنکه می‌تواند همراه با زیان و خسران مخاطبین ناآشنا با این نهادهای پولی پرریسک و حاوی پیامدهای اجتماعی حاد و غیرقابل پیش‌بینی باشد، همچنین می‌تواند ناراستا با قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی، به تشتت و بی‌نظمی در بازار پول بینجامد.

رییس‌کل بانک مرکزی در این نامه خطاب به رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: از این رو به منظور اجتناب از عواقب سوء یاد شده، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ نموده تا از ادامه تبلیغات نهادهای پولی غیرمتشکل و فاقد مجوز از این بانک، ممانعت به عمل آید.

در این نامه بانک مرکزی از آمادگی کامل این بانک برای هر نوع تبادل اطلاعات (الکترونیکی و غیر الکترونیکی) در جهت پاسخگویی به استعلام‌های مربوط به موضوع مذکور خبر داده است.

بانک صادرات، ملی، سپه، رفاه کارگران، ملت، تجارت، کشاورزی، مسکن، توسعه صادرات ایران، صنعت و معدن، شرکت دولتی پست بانک، بانک پارسیان، اقتصاد نوین، کارآفرین، سامان، پاسارگاد، سرمایه، سینا، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، موسسه اعتباری توسعه و موسسه مالی و اعتباری شهر، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی دارای مجوز از بانک مرکزی هستند.