اسرائیل هم‌اکنون تلاش‌های گسترده خود را برای مسدودسازی برنامه هسته‌ای ایران به حمله در محیط‌های سایبر معطوف کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تابناک، شبکه خبری ای.بی.سی آمریکا با بیان این مطلب مدعی شد: اسرائیلی‌ها در تلاشند تا به سیستم‌های اطلاعات رایانه‌ای اتمی ایران نفوذ کنند. بر پایه این گزارش، در این مرحله، بحث جنگ رایانه‌ای در میان است که کارشناسان اسرائیلی، در چارچوب آن تلاش می‌کنند به شبکه رایانه‌ای نیروهای امنیتی ایران وارد شده تا بتوانند اطلاعاتی را درباره وضعیت گسترش برنامه هسته‌ای و همچنین امکان حمله به تاسیسات آنها به چنگ آورند.

در این گزارش، به نقل از یکی از تحلیل‌گران مشهور اسرائیلی گفته شده است: حمله به شبکه‌های رایانه‌ای ایران، نقطه‌عطف تاکتیک مبارزه‌ای اسرائیل علیه تهدید اتمی ایران است. چنین تاکتیکی، عاملی مهم هم از نظر جمع‌آوری اطلاعات و هم در هنگام عملکردهای تهاجمی به شمار می‌رود.

ای.بی.سی گزارش داده است: کارشناسان بین‌المللی بر این باورند که هم‌اکنون اداره جاسوسی اسرائیل به کار نفوذ در شبکه‌های رایانه‌ای سیستم‌های اتمی ایران مشغول است. اسرائیل این فعالیت‌ها را به این خاطر انجام می‌دهد تا با انتقال ویروس به آنها این سیستم‌ها را مختل سازد. یکی از اعضای اسبق کابینه نظامی ـ سیاسی اسرائیل که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که ایرانی‌ها نسبت به اختلالات در سیستم‌های خود بسیار حساس هستند و ما هم در همین راستا رفتار می‌کنیم.

در همین حال، منابع سری اسرائیلی اعلام کرده‌اند، تاکنون هیچ توفیقی در این حملات نداشته‌اند و از امنیت شبکه‌های رایانه‌ای اطلاعاتی ایران ابراز شگفتی کرده‌اند.