مدال طلای آسیا برای گروه آوازی تهران

ایسنا -گروه آوازی تهران به رهبری میلاد عمرانلو مقام اول آسیا در بخش گروه‌های کر مجلسی و مقام دوم در بخش موسیقی فولکلوریک را در فستیوال آسیایی و جهانی کرال کره جنوبی کسب کرد.

گروه آوازی تهران به رهبری میلاد عمرانلو در سه بخش از دومین دوره‌ مسابقات آسیایی کر و اولین دوره بین‌المللی کر در کشور کره جنوبی حضور پیدا کرد و موفق شد تا مدال طلای آسیا در بخش گروه‌های کر مجلسی و مدال نقره را در بخش موسیقی فولکلوریک در این فستیوال آسیایی و جهانی کرال از آن خود کند.

این فستیوال‌ کرال ۱۶ تیرماه افتتاح و ۲۰ تیر پایان یافت و گروه آوازی تهران در سه روز متفاوت در این فستیوال روی صحنه رفت و در مراسم افتتاحیه نیز در اجرایی که به صورت مشترک با بقیه گروه‌ها برگزار شد،حضور داشت. این گروه در بخش فولکوریک دو قطعه «ساری گلین» و «زرد ملیجک»،در بخش مسابقه رقابتی چهار قطعه «اورتور آرایشگر شهر سویل»، «کارناوال»، «پرواز زنبور عسل» و «رقص شمشیر» را اجرا کرد و در بخش جنبی این جشنواره نیز با اجرایی دیگر حضور داشت. این گروه ۱۶ نفره که در سال ۸۴ به سرپرستی عمرانلو کار خود را آغاز کرده است، علاوه بر توجه به موسیقی آوازی و اجرای قطعات ارکسترال، ایده‌های جدیدی با خود دارد. گفتنی است؛ گروه آوازی تهران مرداد ماه سال جاری نیز کنسرت دیگری در تالار وحدت خواهد داشت.