فیلم‌های هالیوودی هیچ‌گاه حقیقت را نمی‌گویند

نگاه سوم- «آلن رادلف»، کارگردان مستقل آمریکایی در حاشیه جشنواره کارلووی‌واری گفت: فیلم‌های هالیوودی به خاطر طبیعت تجاری بودنشان هیچ‌گاه گویای حقیقت نیستند. «آلن رادلف»، کارگردان مستقل آمریکایی در حاشیه چهل و چهارمین جشنواره کارلووی‌واری گفت: من نه تنها به هالیوود اعتقادی ندارم، بلکه وجود دانشکده‌های سینمایی را رد می‌کنم.

«رادلف» که یک خودآموخته سینما است، گفت: حدود ۱۵ سال پیش برای سخنرانی به دانشگاه نیویورک، یکی از مشهورترین دانشکده‌های فیلم جهان، جایی که به عنوان مثال «اسکورسیزی» تدریس می‌کند، دعوت شدم. در آنجا حدود ۶۰ یا ۷۰ نفر بودند، من از همه آنها پرسیدم که چند نفر از آنها با این هدف که با کسانی چون اسپیلبرگ نشست و برخاست کنند و به شهرت برسند، به اینجا آمده‌اند؟ همه آنها دستشان را بلند کردند، من به آنها توصیه کردم که همگی دانشکده را ترک کنند، چون در آنجا چیزی فرانخواهند گرفت.

وی افزود: پول همیشه مساله اغواکننده‌ای بوده که فرد را از هدفش گمراه می‌کند، هالیوود هم به خاطر طبیعت تجاری بودنش، نتوانسته حقیقت را بگوید.

این کارگردان آمریکایی گفت: بدنه فیلمسازی امروزه بر بنای تکنولوژی پیش می‌رود. در این میان هالیوود نیز میلیون‌ها دلار صرف ویرانی چیزها می‌کند. آنها چیز زیادی درباره اخلاق و انسانیت نمی‌دانند، در عوض در زمینه به تصویر کشیدن خشونت و نابودی غول هستند.