هیچ بازداشتی در اختیار ما نیست

فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی چند روز است که هیچ بازداشتی مربوط به اغتشاشات اخیر را در اختیار ندارد. به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اسماعیل احمدی‌مقدم بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از یک هزار و ۳۲ فرد بازداشت شده در حوادث و اغتشاشات پس از انتخابات، بالغ بر دو سوم افرادی که رسیدگی‌های مقدماتی و خطای کمتری داشتند، آزاد شدند. وی اضافه کرد: حدود یک سوم یا کمتر از این افراد که به نوعی در تخریب اموال عمومی دست داشتند و مرتکب جرمی شده بودند، در اختیار دادسرا و دستگاه قضایی قرار گرفتند و در مسیر رسیدگی به پرونده قضایی هستند. احمدی‌مقدم در رابطه با اظهارات سخنگوی دولت انگلیس و واکنش این کشور به گفته‌های خود گفت: در هر صورت مداخله انگلیس در اغتشاشات و بحران اخیر کشورمان قطعی و آشکار است و این نقش‌آفرینی چه توسط سفارتخانه‌شان و چه توسط شبکه بی‌بی‌سی در اتاق عملیات بحران آشکارتر از آن است که تکذیب و مورد انکار قرار گیرد. وی افزود: آنها پیش از اظهارات ما همواره در موضع تهاجمی بودند و پس از آن در موضع دفاعی قرار گرفتند که این امر مثبتی بود.

احمدی‌مقدم همچنین در رابطه با کشفیات مواد مخدر گفت: هم‌اکنون در بحث کشف مواد مخدر در اوج قرار داریم و روزانه ۲ تن و سالانه بیش از ۱۰۰۰ تن مواد مخدر کشف می‌کنیم.

وی ضمن تاکید بر ادامه این برنامه خاطرنشان کرد: برنامه و رویکرد پیش‌روی نیروی انتظامی تقویت اقدامات فرهنگی و پیشگیری برای غیر‌معتادین است تا بتوانیم از این طریق گرایش به سمت مواد مخدر را کاهش دهیم.