معرفی کاندیدای ایران برای دبیر‌کلی مجمع صادرکنندگان گاز

حجت‌الله غنیمی‌فرد، معاون امور سرمایه‌‌گذاری شرکت ملی نفت به عنوان کاندیدای ایران برای دبیرکلی مجمع کشورهای صادرکننده گاز معرفی شد. به گزارش خبرگزاری فارس، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز در حالی در نشست امروز در قطر انتخاب می‌‌‌شود که در صورت وقوع اجماع بین اعضا، سه کشور ایران، روسیه و قطر با توجه به سهم بالا در ذخایر گاز شانس بیشتری دارند و در صورت عدم اجماع، الجزایر براساس حروف الفبا انتخاب خواهد شد.

اولین نشست رسمی‌‌ ‌مجمع کشورهای صادرکننده گاز پس از تصویب اساسنامه امروز در قطر، مقر اصلی این مجمع، برگزار می‌‌‌شود و مهم‌ترین دستور کار این نشست نیز انتخاب دبیرکل مجمع است.

خبرگزاری داوجونز نیز در خبری اعلام کرد: محمد علی خطیبی، نماینده دائم ایران در اوپک معرفی غنیمی‌‌فرد را به عنوان نامزد ایران تایید کرد و در عین حال تصریح کرد که نتیجه گیری در مورد انتخاب دبیر کل هنوز زود است.

بنابراین گزارش، در نشست گذشته مجمع کشورهای صادرکننده گاز که با حضور اعضای این مجمع شامل الجزایر، بولیوی، برونئی، مصر، اندونزی، ایران، لیبی، مالزی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، امارات متحده عربی و ونزوئلا در روسیه برگزار شده بود، اساسنامه اوپک گازی به امضای همه اعضا رسید و با توافق همه اعضا، دوحه قطر به عنوان مقر اصلی این سازمان انتخاب شد.