دستگیری باند اغتشاشگران با لباس پلیس و بسیج

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب، فرمانده نیروی مقاومت بسیج با اشاره به شهادت ۸ نفر از نیروهای بسیج در اغتشاشات اخیر گفت: عده‌ای که در اغتشاشات و آشوب‌های پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انجام خرابکاری لباس پلیس یا بسیج پوشیده بودند، دستگیر شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، طائب در همایش پیامدها و آسیب‌های حماسه ۲۲ خرداد در آکادمی ملی المپیک، گفت: افراد متعددی که لباس پلیس یا بسیج را پوشیده بودند، دستگیر شده‌اند. وی افزود:‌ ورود به نیروهای بسیج بسیار راحت است و هر کسی می‌تواند خیلی آسان وارد بسیج شود و با هدف خراب کردن وجهه بسیج، ‌اقدامات زشت و ناشایستی انجام دهد تا نگاه مردم به فرزندان خود را تغییر دهد.

طائب همچنین با اشاره به شهادت ۸ نفر از نیروهای بسیج در اغتشاشات اخیر گفت: حدود ۳۰۰ بسیجی نیز به دلیل جراحات ناشی از اصابت سنگ، چوب و چاقوی اغتشاشگران به بیمارستان منتقل شده‌اند.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج با اشاره به استفاده از سلاح‌های گرم مشکوک در آشوب‌های اخیر گفت:‌ اخبار متعددی از واردات انواع اسلحه و چاشنی به داخل کشور از سوی گروه‌های مخالف و کشورهای خارجی گزارش شده است.

وی یادآور شد: اگر قرار باشد به منطقه نظامی و تحت تسلط بسیج حمله شود، به دلیل وجود تعداد زیادی سلاح، بسیج به هر نحوی که شده است از مقر خود دفاع می‌کند، اما درغیر این صورت، بسیج هیچگاه مسلح نبوده است. در درگیری‌های اخیر، برخی هستند که به صورت باندی و گروهی متشکل شده و اهداف مشخصی را دنبال می‌کنند که باید با آنها به شدت برخورد شود.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج تاکید کرد: با این حال، بسیج با مردمی که ناراضی هستند و گمان می‌کنند که باید از رای خود دفاع کنند، برخورد نمی‌کند. ما امروز ۷۰‌میلیون بسیجی داریم که از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها با مشاهده این امر که در طول سه دهه نتوانسته‌اند با انواع روش‌ها، ملت ایران را تضعیف کنند، شعار تغییر را مطرح کردند. طائب افزود:‌ بخشی از این شعار به انقلاب اسلامی ایران مربوط می‌شد و بیانگر این نکته بود که آمریکایی‌ها در سه دهه گذشته در نوع برخورد خود با ملت ایران اشتباه کرده‌اند و در نظر دارند روحیه خشن خود را در برابر ملت ایران تغییر دهند. طائب گفت: آنها سپس عنوان کردند که می‌خواهند با دولت و ملت ایران گفت وگو کنند و از آنجا که در سیاست‌های اعمال فشار بین‌المللی و منطقه‌ای بر ایران ناموفق بودند، به این نتیجه رسیدند که باید مردم ایران را از درون درگیر کنند.

وی افزود: سیاست آنان درگیرکردن نخبگان جامعه ایران با یکدیگر بود تا بتوانند از این طریق شتاب و روند توسعه در ایران را کاهش دهند و فرصت‌های ایران را در عرصه بین‌المللی بگیرند.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج اظهار کرد: به همین دلیل، سناریوی قرار دادن مردم در برابر یکدیگر را نوشتند و آرام آرام از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی خود، آن را تقویت کردند. به اعتقاد طائب، دشمنان زمانی که دیدند در برابر دولتی قرار گرفته‌اند که راه امام راحل و رهبری را طی می‌کند، سناریوی تغییر دولت یا درگیری مردم را در دستور کار خود قرار دادند.

وی نخستین گام آنان را ایجاد شبهه در نتیجه انتخابات و به‌طور کلی القای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد و گفت:‌ آنها به گونه‌ای در این زمینه عمل کردند که حتی نخبگان کشور نیز دچار این احساس شدند که یا در انتخابات پیروز خواهند بود یا اینکه تقلبی صورت خواهد گرفت.

طائب گفت: تبلیغات متعدد و گسترش احساس تقلب و احساس پیروزی در نخبگان، دومین اقدام از پیش برنامه ریزی دشمنان انقلاب بود. وی با اشاره به مناظره‌های صورت گرفته در صدا و سیما اظهار کرد:‌ اگر چه این مناظره‌ها، جمع زیادی از مردم را در جریان انتخابات قرار داد، اما در برخی مواقع به جای بیان برنامه‌ها و انتقادها، مسائلی مطرح شد که هیچ کس آنان را نمی‌پسندد.

طائب با اشاره به پروژه‌های بعدی دشمنان انقلاب اسلامی پس از اعلام نتایج انتخابات، اظهار کرد: پروژه ابطال انتخابات بلافاصله با اعلام نتایج انتخابات کلید خورد، به شکلی که برخی را ناراضی از انتخابات کرد. وی در پایان در خصوص قطع پیامک و شبکه‌های اینترنتی نیز گفت: هر سیستم امنیتی برای کنترل برخی مسائل، اجازه چنین اقداماتی را دارد، اما این مساله امنیتی است و ربطی به سلامت انتخابات ندارد.