مدیرمسوول روزنامه اندیشه نو خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر سردبیری سیدامیر حسین مهدوی در این روزنامه را تکذیب کرد. به گزارش ایلنا، حجت‌الله حاجبی در این خصوص توضیحاتی را به شرح زیر ارائه کرده است: روزنامه اندیشه‌نو ارگان رسمی حزب اسلامی کار و به مدیر مسوولی اینجانب و زیر نظر علی شیرازی‌نسب و شورای سردبیری منتشر می‌شود.

چهار صفحه‌ای نیز که شخصی به نام مهدوی از آن نام برده و خود را سردبیر این چهار صفحه معرفی کرده است در واقع چاپ دوم روزنامه اندیشه نو بوده و سردبیر جداگانه‌ای نداشته است و فقط تعدادی از اعضای ستاد میرحسین موسوی زیر نظر مسوول ستاد اطلاع‌رسانی وی در انتشار این ویژه‌نامه همکاری داشتند. بنابراین از سوی این روزنامه جهت فردی به اسم امیر حسین مهدوی هیچ‌گونه حکم یا کارتی صادر نشده و نامبرده فاقد هرگونه مسوولیت و سمت رسمی در روزنامه اندیشه نو ازجمله ویژه‌نامه این روزنامه بوده است.

اما در سوی دیگر این موضوع نیز سید امیرحسین مهدوی با ارسال نامه‌ای به خبرگزاری‌ها اعلام کرد: متاسفانه همانگونه که پیش‌بینی می‌کردم پس از کنفرانس خبری در روز شنبه مورخه ۶/۴/۸۸ جریان پدرخوانده اصلاحات در واکنش به اظهارات روشنگرایانه اینجانب متوسل به تهمت و دروغ‌پراکنی شده‌ و سعی کردند اظهارات مستدلی که در کنفرانس مذکور بیان داشته‌ام را اعترافات تحت فشار نشان دهند. لذا اینجانب سید امیرحسین مهدوی در سلامت و آزادی کامل به شهادت خانواده و دوستان نزدیک که در این ایام هر ساعت شاهد زندگی عادی بنده بودند، اعلان می‌دارم که اینجانب به هیچ وجه حتی برای یک دقیقه در بازداشت نبوده و اساسا هیچ ماموری از سوی هیچ نهاد اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی با بنده تماسی نگرفته است و دلیلی هم برای این کار وجود ندارد؛ چرا که هیچ اتهامی متوجه بنده نیست.

در مورد نامه مدیر مسوول روزنامه اندیشه نو نیز لازم می‌دانم توضیحاتی ارائه نمایم. بنا بر توافقاتی که بین مسوولان ستاد آقای میرحسین موسوی و نشریه اندیشه نو به صاحب امتیازی حزب اسلامی کار صورت پذیرفت، مقرر گردید چاپ دوم این روزنامه که در چهار صفحه توسط ستاد آقای مهندس موسوی منتشر می‌شود، لذا بنده به عنوان سردبیر چاپ دوم روزنامه مذکور را به تیراژ ۱۰۰هزار نسخه در روز منتشر نموده‌ام.

شایان توجه اینکه در هفته آخر چاپ دوم، روزنامه با شناسنامه منتشر می‌شد که نام بنده به عنوان سردبیر در آن مندرج می‌باشد. امیدوارم پدر خوانده‌های اصلاحات به این رفتار پدرسالانه خود پایان داده و اجازه تنفس و آزاد اندیشی به نسل دوم اصلاحات بدهند. همانگونه که بنده اکنون احساس آزادی می‌کنم.