هیات رییسه‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و روسای کمیته‌های سه‌گانه سیاست خارجی، امنیت و دفاعی، بعد‌ازظهر روز یکشنبه با سیدمحمد خاتمی دیدار و در زمینه انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث پس از آن بحث و گفت‌وگو نمودند. علاءالدین بروجردی با اعلام این خبر به ایسنا، تصریح کرد: در این ملاقات بنده بیان کردم که ای کاش، حرکت زیبا و جوانمردانه آقای ناطق نوری در انتخابات دوم خرداد ۷۶ در ۲۲ خرداد ۸۸ تکرار می‌شد، چرا که این قاعده هر انتخابات است که همه باید به آن تن دهند. به گفته وی در ملاقات انجام شده، هیات رییسه و روسای کمیته‌های سه‌گانه حاضر در جلسه، دیدگاه‌های خود را نسبت به تحولات پس از انتخابات اظهار داشتند و از خسارات هنگفت که در داخل و عرصه‌ بین‌المللی وارد شده، ابراز نگرانی و تاسف نمودند.

نماینده مردم بروجرد در خانه ملت، افزود: همچنین هیات‌رییسه‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و روسای کمیته‌های سه‌گانه در این ملاقات از آقای خاتمی خواستند تا نقش مسوولانه خویش را در تحولات جاری ایفا نموده و به حل و فصل مشکلات موجود کمک کند.

بروجردی خاطرنشان کرد: آقای خاتمی در این ملاقات ضمن تشکر از تلاش‌های کمیسیون اظهار نمود که من خود را فرزند انقلاب و امام می‌دانم و رهبری را دوست دارم. بنابراین نسبت به این جایگاه متعصب هستم و باید هم از اسلامیت و هم جمهوریت نظام دفاع کنیم و نسبت به آن حساس باشیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: به گفته‌ حجت‌الاسلام خاتمی در انتخابات دهم ریاست‌جمهوری و در آغاز دهه‌ چهارم انقلاب اتفاق عجیبی افتاد و همه در این انتخابات شرکت کردند. لذا ما باید اعتماد از دست رفته بخشی از جامعه را مجددا به‌دست آوریم.

بروجردی به نقل از خاتمی تصریح کرد: در حال حاضر همه باید تلاش کنیم تا مشکلات موجود حل شده و جامعه به سوی آرامش حرکت کند.

به گفته بروجردی، آقای خاتمی در ادامه ضمن مخالفت با هر گونه تنش و تشنج در جامعه، اظهار کرد: ما امروز نیازمند اتحاد و انسجام هستیم و عقلای قوم باید به این امر مهم کمک کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به نقل از خاتمی یادآور شد: ما امروز باید اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را مجددا تعریف نماییم و قطعا به نقطه نظرات مشترک فراوانی در چارچوب جمهوری اسلامی ایران خواهیم رسید. بروجردی عنوان کرد: خاتمی در پایان آمادگی خود را برای کمک به حل مشکلات موجود اعلام نمود.