رشد 8‌درصدی برنامه پنجم نیازمند توسعه زیرساخت‌ها است

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی‌، دست یافتن به رشد هشت‌درصدی برنامه پنجم توسع ه نیاز به توسعه زیرساخت‌ها دارد. به گزارش ایسنا، شمس الدین حسینی در مراسم افتتاح پست ‌٢٠/٦٣ برق شهدای شهرستان قائمشهر با تاکید بر اینکه رشد و شتاب اقتصادی پیش از تولید نیاز به توسعه زیرساخت‌ها دارد؛ یادآور شد: بدون توسعه زیرساخت‌ها تولید میسر نمی شود. وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه ساخت و ایجاد پست‌های برق به دلیل کمبود زمین و صرفه جویی در این امر در اولویت قرار دارد گفت: تولید و توزیع انرژی از نیازهای کشور است و استفاده صحیح از آن نیز باید مورد اهمیت قرار گیرد. حسینی یادآور شد: بخشی از اتلاف انرژی در کشور به عدم کیفیت و کمبود امکانات و ظرفیت‌های پست‌های برق بازمی گردد.

وی افزود: به دنبال توسعه کشور توسعه ایستگاه‌ها و پست‌های برق به منظور کاهش مصرف انرژی مورد تاکید است. وی با بیان اینکه وزرای معین برای پیگیری مصوبات هیات دولت به صورت مستمر به استان‌های مختلف سفر می‌کنند؛ یادآور شد: وزرای معین روند اجرای این مصوبات را به اطلاع هیات دولت می‌رسانند.

وی به عنوان وزیر معین استان مازندران با اشاره به اینکه سفرهای استانی به عنوان پیوند مردم و دولت به شمار می‌رود اظهار کرد: توان و شایستگی هیات دولت در تمامی مناطق کشور از طریق سفرهای استانی به کار گرفته می‌شود. حسینی با بیان اینکه یکی از مهمترین فواید سفرهای استانی آشنایی مسوولان کشوری با مناطق مختلف کشور و نیازهای آنها است تصریح کرد: در سفرهای استانی تمام مناطق کشور قرابت بیشتری با دولت پیدا می‌کردند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه پروژه پست برق شهدای قائمشهر به عنوان سی و یکمین پست ‌٦٣/٢٠ برق استان‌های مازندران و گلستان در دولت نهم مورد بهره برداری قرار می‌گیرد تصریح کرد: در دوسال گذشته‌٣٠ ایستگاه انتقال و فوق توزیع برق در این دو استان مورد بهره برداری قرار گرفته است.