سفیر ایران از انگلیس برای ادای توضیحاتی راجع‌به موضع‌گیری‌های این کشور علیه ایران به تهران فراخوانده می شود. به گزارش ایلنا، روز دوشنبه منوچهر متکی وزیر امور خارجه میهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود. محمود احمدی‌بیغش عضو این کمیسیون درباره این دیدار با بیان اینکه وزیر خارجه گزارشی از مواضع کشورهای خارجی قبل از انتخابات، حین انتخابات و پس از آن ارائه داده است، به خبرنگاران گفت: متاسفانه به دلیل حرکات زشتی که از سوی یکی از حامیان کاندیداهای ریاست‌جمهوری در سطح شهرستان‌ها به وجود آمد، تعدادی از کشورهای اروپایی موضع خصمانه‌ای را نسبت به جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کردند. به گفته وی، نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این جلسه خواستار موضع‌گیری شدید وزارت خارجه علیه این کشورها شده و پیشنهاد کردند که سطح ارتباط انگلیس با ایران از سطح سفیر به کاردار تقلیل داده شود.

احمدی‌بیغش افزود: اما این پیشنهاد مورد تایید قرار نگرفت و قرار بر این شد تا ما سفیرمان را از انگلیس برای ادای توضیحاتی راجع به موضع‌گیری‌های این کشور علیه ایران فرا بخوانیم.

وی با تاکید بر اینکه تقلیل رابطه ایران با سفارتخانه‌های کشورهای غربی به نتیجه نرسید، ادامه داد: گزارش کاملی از وقایع و برخوردهای دولت انگلیس در قبال ایران در جلسه دیروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به سوالی که نسبت به حضور جاسوس‌های برخی کشورهای خارجی در ایران اشاره داشت، گفت: وزیر امور خارجه در جلسه دیروز اعلام کرد، تعدادی از این افراد که از سوی انگلیس هدایت شده و در شکل‌گیری تجمعات اخیر دخالت داشته‌اند، شناسایی شده‌اند، البته این افراد ممکن است ایرانی یا غیر ایرانی باشند.

وی با اشاره به افزایش سفرهای خارجی به ایران طی هفته گذشته مدعی شد: مخالفان و معترضانی از انگلیس و دیگر کشورها به ایران آمده‌اند که اغلب آنها ایرانی‌الاصل، اما مقیم خارج هستند. تعدادی از این جاسوس‌ها شناسایی و دستگیر شدند.