پرداخت مقرری بیکاری به کارگران قراردادی

به گفته معاون فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی‌، کارگران قراردادی با تشخیص واحدهاى کار و در صورتى که در پایان قرارداد بیکار شوند، مورد حمایت قرار گرفته و مشمول دریافت مقررى بیمه بیکارى خواهند شد. احمد پایور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، گفت: افراد شاغل در کارهایى که ماهیت آن جنبه دائمى دارد و براساس قرارداد کار مدت معین مشغول به کار شده‌اند، با تشخیص واحدهاى کار و در صورتى که در پایان قرارداد بیکار شوند، مورد حمایت قرار گرفته و مشمول دریافت مقررى بیمه بیکارى خواهند شد.

براساس اظهارات رسمی مقامات وزارت کار، بیمه بیکارى به افرادى که در آخرین کارگاه حداقل یک سال حق بیمه پرداخت کرده باشند، تعلق مى گیرد. بنابراین این افراد به علت پایان قرارداد، لازم نیست به ادارات کار و امور اجتماعى شکایت کنند، بلکه باید درخواست خود را بابت دریافت بیمه بیکارى به این ادارات ارائه کنند.

پایور در ادامه درباره میزان پرداخت مقررى بیمه بیکارى به مقررى بگیران در سال جدید گفت: مدت پرداخت مقررى بیمه بیکارى به بیمه شدگان واجد شرایط به سابقه پرداخت حق بیمه از سوى آنان بستگى دارد و در هر حال مدت آن از ۳۶ ماه براى بیمه شدگان مجرد و ۵۰ ماه براى بیمه شدگان متاهل و متکفل بیشتر نیست. بنابراین امسال براساس مصوبه شوراى عالى کار میزان مقررى براساس ۲۶۳هزار و ۵۰۰تومان به افراد تحت پوشش صندوق بیمه بیکارى پرداخت خواهد شد.

معاون فنی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: علاوه بر میزان مقرری تعیین شده، یکسری تسهیلات همچون بن کارگری نیز به مقرری بگیران بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.