محبیان: اتهام‌زنی به دیگران خلاف اخلاق و منش مسلمانی است

عضو هیات موسس حزب نواندیشان ‌ایران اسلامی‌ گفت: به نظر می‌رسد در خصوص حوادث اخیر در جامعه، قوه قضائیه بیش از حد ساکت مانده است؛ در حالی که انتظار می‌رفت مدعی‌العموم از حقوق اجتماعی افراد دفاع کند و اجازه ندهد هر‌کس ‌در هر مقامی که هست برای پیشبرد اهداف خود مرزهای قانونی را بشکند. امیر محبیان در گفت‌وگو با خبرگزاری ‌ایلنا، با تاکید بر لزوم بازگشت اعتماد به قوه ‌قضائیه افزود: اگر اعتماد کامل به قوه قضائیه باز‌گردد، طبعا افراد به جای آنکه خود را مجری قانون بدانند اختیار را به دست مجریان واقعی قانون خواهند سپرد.

وی در خصوص تبعات تخریب مسوولان نظام در کشور‌گفت: در یک جامعه قانون‌مند هیچکس حق ندارد به دیگران اتهام وارد‌کند، مگر‌اینکه در یک دادگاه صاحب صلاحیت‌این اتهامات به اثبات برسد.

محبیان با بیان‌اینکه حکمیت در کلیه امور باید به نهادهای قانونی برگردد، گفت: حتی اگر برخی‌ها گمان کنند، قانون قادر نیست تمامی خواسته‌های آنها را تحقق بخشد باز هم باید حکمیت به قانون سپرده‌ شود.

وی افزود: به همین دلیل اتهام‌زنی به دیگران و اهانت به هرکس، خلاف اخلاق و منش مسلمانی است.

محبیان با بیان‌اینکه امروز نخبگان سیاسی که تصور می‌کردند هوادارانشان تحت کنترل آنها هستند، کنترل اوضاع را از دست داده‌اند، گفت: نخبگان باید سریعا اوضاع را تحت کنترل خود در‌آوردند و به هواداران خود بیاموزند که اصالت با قانون است.

این استاد دانشگاه معتقد است: نخبگان سیاسی جامعه ما اکنون از روی هیجان و احساس تصمیم می‌گیرند، ولی باید در نظر داشته باشند ادامه آشوب‌ها به نفع هیچ‌کس نیست و موج آشوب پدید آمده فرصت را بیشتر برای ماجراجویان فراهم خواهد کرد.