چرا آمار صندوق‌های رای بعد از پنج روز اعلام نمی‌شود

محسن رضایی در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور نسبت به تعلل کم‌سابقه آن وزارتخانه در ارائه آمار تفصیلی صندوق‌های رای به نماینده قانونی وی، اعتراض کرد و آن را زمینه‌ساز از بین رفتن حق نامزدها برای شکایت قانونی دانست. به گزارش خبرگزاری مهر، متن این نامه خطاب به وزیر کشور به شرح زیر است: احتراما، به اطلاع می‌رساند با وجود تقاضاهای مکرر نمایندگان اینجانب و نامه رسمی به رییس‌جمهور و با گذشت پنج روز از انتخابات، تاکنون اطلاعات مربوط به نتایج شمارش صندوق‌ها که اولین و ابتدایی‌ترین حق کاندیدا است، در اختیار اینجانب قرار نگرفته است.

لذا با توجه به اینکه تاخیر کم سابقه پنج روزه ستاد انتخابات کشور در ارائه نتایج شمارش آرای صندوق‌ها، بعد از اعلام نتایج کلی انتخابات، موجب ایجاد شائبه عددسازی در صندوق‌ها برای تطبیق با نتایج کلی حوزه‌های انتخابیه شده است، انتظار می‌رود که حداکثر تا پایان وقت اداری امروز (سه‌شنبه) نسبت به تحویل اطلاعات شمارش صندوق‌های رای اقدام نمایید. در غیر این صورت اینجانب ناگزیر خواهم بود که از شورای محترم نگهبان درخواستی غیر از بازشماری آرای را به عمل آورم.

به گزارش مهر، اعتراض مجدد محسن رضایی به وزیر کشور در حالی ابراز می‌شود که این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با قرار دادن فرمی در سایت شخصی خود، از کلیه افرادی که به او رای داده‌اند خواسته تا با تکمیل این فرم از رای خود در انتخابات اخیر صیانت کنند. در همین حال بر اساس گزارش برخی منابع خبری، پس از آنکه محسن رضایی اعلام کرد مستنداتی در مورد کدهای ملی شهروندان ایرانی دارد که حکایت از آرای سه و نیم میلیونی او دارد، یک منبع نزدیک به او اطلاعات تازه‌ای را در این خصوص منتشر کرده است.

بر این اساس محسن رضایی تا بعد از ظهر روز دوشنبه موفق به جمع‌آوری اطلاعاتی شده که حکایت از آن دارد که حداقل ۹۰۰هزار ایرانی (با استناد به کدملی) تایید کرده‌اند که به او رای داده‌اند. گرچه این ادعا هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. آرای محسن رضایی کمتر از ۶۵۰هزار نفر از سوی وزارت کشور اعلام شده است.