دیروز پس از پایان جلسه هیات وزیران، اعضای هیات دولت در جمع برخی خبرنگاران حضور یافتند و به سوالات آنها پاسخ گفتند. به گزارش خبرگزاری فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات دیروز در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اغتشاشات اخیر صورت گرفته در تهران و اقدامات وزارت اطلاعات در این خصوص گفت: بیش از ۳۰ نفر از سرشاخه‌ها و طراحان اغتشاشات و ناآرامی‌ها اخیر دستگیر شده‌اند و به‌زودی اطلاعات تکمیلی آن را منتشر خواهیم کرد. وی افزود: وزارت اطلاعات همراه با سایر دستگاه‌های نظامی و انتظامی که هرکدام مسوولیت‌هایی را بر عهده دارند، تلاش می‌کند تا جریان‌های مخالف مردم و جریان‌هایی را که در صفوف مردم رخنه می کنند و دست به آشوب می‌زنند، شناسایی کرده و از صفوف مردم جدا کند.

وی افزود: ممکن است برخی مردم باشند که اعتراض داشته باشند و ممکن است افراد شروری نیز که وابسته به برخی گروهک‌ها باشند، در صفوف مردم وارد شوند و دست به تخریب و جرم و جنایت بزنند که این دو امر دو مساله جدا از هم هستند. به گفته اژه‌ای، یکی از وظایف مهم وزارت اطلاعات این است که بتواند این افراد را جدا کند و به مقامات ذی‌ربط معرفی کند که این کار در حال انجام است.

محصولی: تمام جزئیات نامه جعلی است

صادق محصولی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص انتشار یک نامه جعلی از سوی وزارت کشور به مقام معظم رهبری گفت: این نامه به قدری ناشیانه است و از شیوه خطاب قرار دادن رهبری تا تمام جزئیات نامه جعلی است. از عدم وجود شماره نامه و همچنین مهر محرمانه مشخص است که این نامه کاملا جعلی است و در این نامه امضای شخصی است که مشخص نیست چه فردی است و در این نامه میزان آرا ۴۳‌میلیون اعلام شده در صورتی که اگر جمع آرا شمارش شود، ۴۰‌میلیون بیشتر نیست و تا این حد این نامه ناشیانه جعل شده است و خداوند مکر انسان‌های مکار را به آنها برمی‌گرداند و دست این افراد آنقدر خالی است که به موارد و جعل نامه‌ها دست می‌زنند و حتی قبل از این نامه نیز نامه سپاه را هم جعل کرده بودند و خود سپاه نیز اعلام کرد که این نامه جعلی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: این افراد برای اینکه بسیاری از واقعیت‌ها را کتمان کنند، به راه‌های سطح پایین و رذیلانه متوسل می شوند که واقعا مفتضحانه و خارج از فرهنگ و اخلاق است و مردم نیز از اینگونه موارد مطلع هستند و فریب این افراد را نمی‌خورند.

وزیر کشور در خصوص وضعیت تهران نیز گفت: در حال حاضر در سطح تهران و کشور آرامش برقرار است و ما همانطور که گفته‌ایم اگر قرار باشد فردی قانون‌گرایی و قانون‌مداری از او انتظار داشته باشیم اول از کسانی انتظار می‌رود که خود برای رییس‌جمهور شدن ثبت نام کردند و قانون مداری تنها در شعار نیست و اینگونه نیست که کسی شعار قانون مداری بدهد اما به آن عمل نکند و طبق قانون تجمع و راهپیمایی دارای قانون است و کسی که درخواست داشته باشد درخواست او بررسی می‌شود و اگر به کسی مجوز داده نشود، تجمع و راهپیمایی او خلاف قانون است.

محصولی در ادامه اظهار کرد: تمام توجه ما بر این بوده است که اطلاعات شفاف و روشن در اختیار مردم قرار گیرد و ما حتی همان طور که قول داده بودیم آمار را به تفکیک استان‌ها و شهرستان‌ها اعلام کردیم و توسط رسانه ملی اطلاع‌رسانی شد و صحت و سلامت انتخابات برای همه روشن است و نیاز به توضیح ندارد؛ اما برخی که ادعای قانون‌مداری آنها با عمل‌شان متفاوت است، مانند فردی هستند که خود را به خواب زده لذا نمی‌توان آنها را از خواب بیدار کرد و برگزاری این انتخابات با صحت و سلامت کامل یک افتخار برای کشور ما است و طبیعی است که دشمنان اسلام انقلاب و ملت ایران تحمل این حضور باشکوه را ندارند و این انتخابات یک نقطه عطف بزرگ در تاریخ انقلاب است و آنها تحمل این حضور را ندارند و همه تلاش‌شان این است که این انتخابات را زیر سوال ببرند؛ چرا که خود آنها با این انتخابات زیرسوال رفتند.

وی با اشاره به اعتراض مردم نسبت به برخی ادعاهای کشورهای خارجی گفت: امروز مردم از من می‌خواهند که مراقب جمهوریت و انقلاب اسلامی باشیم و از ما می‌خواهند که از آرای آنها دفاع کنیم؛ چرا که ۲۴‌میلیون رای برنده نیست، بلکه همه افرادی که رای داده‌اند برنده هستند و مردم نظرشان این است که ما نباید اجازه بدهیم که رسانه‌های بیگانه این گونه انقلاب و انتخابات را تخریب کنند.

مشایی: حضور افراد در کابینه دولت به عهده رییس‌جمهور است

اسفندیار رحیم مشایی، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص حضورش در کابینه احمدی‌نژاد در دولت دهم گفت: برای من افتخار است که در خدمت مردم باشم و در دولت شخصی مانند احمدی‌نژاد حضور داشته باشم؛ اما حضور افراد در دولت تصمیمی است که بر عهده رییس‌جمهور است.

به گزارش فارس، وی در خصوص روند کار در صورت حضور در دولت دهم گفت: قطعا دولت با رای اعتمادی که از مردم گرفت، مسوولیتش سنگین شد و این امر را آقای احمدی‌نژاد در جلسه امروز نیز اعلام کردند که مسوولیت دولت با این رای ملت و اطمینان مردم بسیار سنگین‌تر شده است و اگر چه کاری که در این ۴ سال انجام شد با ۴ سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست، اما این افتخار دولت است که خادم ملت باشد و برای ملت ایران که می‌تواند جایگاه بسیار بزرگ‌تر و شایسته‌تری در منطقه و جهان داشته باشد، مسوولیت این دولت بیشتر از این است و تاکید احمدی‌نژاد امروز همین امر بوده که ما باید بیش از گذشته کار کنیم و واقعا خستگی این ۴ سال با حضور و استقبال مردم و رای اعتماد به این دولت از بین رفته است. رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه اظهار کرد: با این اعتماد و حضور گسترده مردم همه افراد در دولت نیروهای تازه نفسی هستند و برای یک دوره پرکارتر برای خدمت بیشتر به مردم آماده هستند.

اطلاعیه وزارت کشور درباره یک نامه

روابط عمومی‌‌‌وزارت کشور در اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر بهره‌گیری مردم از منابع رسمی‌‌‌خبر آورده است: برخی با جعل نامه‌ها و نشر اکاذیب می‌‌‌خواهند شیرینی پیروزی حضور را بر مردم تلخ کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن این اطلاعیه بدین شرح است: به اطلاع مردم شریف ایران اسلامی ‌‌‌می‌‌‌رساند در پی خلق حماسه عظیم ۲۲ خرداد و شکست مفتضحانه جهان غرب مدعی دموکراسی خواهی در مقابل حضور ۴۰‌‌میلیونی شما مردم همیشه در صحنه، جهان استکبار تلاش می‌‌‌نماید با استفاده از تمامی ‌‌‌ابزارهای خود، شیرینی این پیروزی را در کام ملت عزیز تلخ نماید و در این راه از تمامی ‌‌‌ابزارهای جنگ روانی بهره می‌‌‌برد و تلاش می‌نماید با تولید اخبار کذب در این میدان سیطره یابد و با القای شبهات نسبت به نتایج واقعی آرای ماخوذه و با جعل نامه‌ها و مطالب ذکر شده وزارت کشور اقدام به نشر اکاذیب می‌نمایند، بدین وسیله ضمن تاکید بر صحت کامل نتایج نهایی آرای اعلام شده از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ‌‌‌ایران از هموطنان عزیز تقاضا می‌‌شود جهت کسب اطلاعات آرای استان به استان و همچنین شهرستان به شهرستان از سایت وزارت کشور که به آدرس www.moi.ir می‌باشد، استفاده نموده و به اطلاعیه‌هایی که از طریق صدا و سیما پخش می‌‌شود، توجه نمایند.

مجددا نتیجه نهایی آرای کل داخل و خارج از کشور بدین شرح اعلام می‌‌شود. آرای صحیح۳۸۹۵۱۰۴۳‌‌، باطله ماخوذه ۴۲۰۱۷۱، کل آرای ماخوذه ۳۹۳۷۱۲۱۴‌‌، موسوی۱۳۳۳۸۱۲۱‌‌، کروبی۳۳۸۲۷۸‌‌، رضایی۶۸۱۸۵۱ و احمدی نژاد ۲۴۵۹۲۷۹۳‌.

شایان ذکر است پیش از این نامه‌‌ای در میان مردم منتشر شده بود که در آن نامه وزیر کشور آمار انتخابات را به صورت محرمانه اعلام کرده که بر اساس آن موسوی ۱۹‌‌میلیون‌‌، کروبی ۳/۱۳‌‌میلیون‌‌، احمدی‌نژاد ۶/۵‌‌میلیون و رضایی ۷/۳‌‌میلیون رای آورده‌اند.