سایت تابناک وابسته به محسن رضایی به انتقاد شدید از آمارهای انتخاباتی روزنامه کیهان و ایرنا خبرگزاری دولت پرداخت و نوشت: خبرگزاری ایرنا، روز شنبه با انتشار گزارش خبری با نام «کاندیداها در زادگاه‌های خود چقدر رای آوردند؟»، با سوءاستفاده از ناآگاهی افکار عمومی‌ درباره نسبت آرای گرفته شده به تفکیک شهرها، تلاش کرد با ارایه یکسری اطلاعات نادرست، افکار عمومی‌را منحرف کرده و این گونه القا کند که نامزدهای رقیب محمود احمدی‌نژاد، حتی در زادگاه خویش هم دارای اکثریت آرا نشده‌اند. به گزارش «تابناک»، این خبر که در برخی دیگر از رسانه‌های حامی ‌دولت نیز بازتاب داشت، بدون هیچ گونه توضیحی، پس از مدتی از خروجی این خبرگزاری بیرون آمد، ولی روزنامه کیهان در روز یکشنبه، این مطلب را به نقل از ایرنا در ستون سمت چپ صفحه دوم خود کار کرد.

اما این دروغ بزرگ، آن گاه آشکار شد که سایت رسمی ‌وزارت کشور، آرای تفکیک شده شهرها را بر خروجی خود گذارد.

بنا بر این گزارش، متن گزارش خبری ایرنا که عینا در کیهان نیز آمده بدین شرح بود:

مردم زادگاه‌های کاندیداهای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم با قاطعیت آرا، دکتر محمود احمدی‌نژاد را به عنوان رییس‌جمهور آینده خود برگزیدند. به گزارش ایرنا، در روستای لالی از توابع خوزستان، زادگاه محسن رضایی از مجموع ۹۰۰ رای دکتر احمدی‌نژاد، ۸۳۰ رای و دیگر کاندیداها، ۷۰ رای به دست آوردند.

در شبستر (آذربایجان شرقی) زادگاه میرحسین موسوی، از مجموع ۷‌هزار رای گرفته شده، دکتر احمدی‌نژاد، حدود ۵‌هزار رای و موسوی حدود ۲‌هزار رای را از آن خود کردند.

در الیگودرز (لرستان) زادگاه مهدی کروبی، دیگر کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، احمدی‌نژاد ۳۹۶۹۰ رای، کروبی ۱۴۵۱۲ رای و موسوی ۹۳۳۰ رای را به دست آوردند.در ارادان سمنان، زادگاه رییس‌جمهوری منتخب از مجموع ۱۰‌هزار رای به دست آمده، دکتر محمود احمدی‌نژاد، حدود ۹‌هزار رای و سایر نامزدها حدود‌هزار رای کسب کردند. و اما بخوانید آماری جالب از بهرمان و نور به عنوان زادگاه دو حامی‌ مطرح موسوی؛ مردم بهرمان و کشکوئیه (استان کرمان) زادگاه اکبر هاشمی‌رفسنجانی ۲۸۸۶ رای به احمدی‌نژاد و ۱۹۵۰ رای به دیگر کاندیداها دادند.

مردم نور (استان مازندران) زادگاه ناطق نوری از مجموع ۷۷۴۵۲ رای ۵۱۷۹۸ رای به احمدی‌نژاد و حدود ۲۴‌هزار رای به موسوی دادند.

این در حالی است که بنا بر اعلام رسمی ‌وزارت کشور، آمار ادعا شده در این گزارش خبری کذب محض بوده و معلوم نیست با چه هدفی انجام گرفته است!

به گزارش خبرنگار «تابناک»، آمار اعلام شده در سایت رسمی ‌وزارت کشور به شرح زیر است:

بنابر گزارش منتشره وزارت کشور، مجموع آرای درست گرفته شده در شهرستان لالی ـ زادگاه محسن رضایی ـ ۱۲۹۵۷ رای بوده است که سهم رضایی از این میزان آرا، ۸۱۱۸ رای و آقای احمدی‌نژاد ۳۴۶۲ رای بوده است.

این در حالی است که ایرنا در دروغ بزرگ خود، نخست این که از شهرستان لالی به نام روستای لالی یاد کرده بود که چنین روستایی در استان خوزستان وجود ندارد، بلکه لالی شهرستان بوده و نه روستا و خود شامل بیش از ۲۰۰ روستا است و دوم آن که آرای به دست آمده در این حوزه را ۹۰۰ رای اعلام کرده بود که آرای احمدی‌نژاد ۸۳۰ رای و دیگر کاندیداها ۷۰ رای بوده است.

در همین حال، ایرنا آرای شهرستان شبستر ـ زادگاه میرحسین موسوی ـ را ۷‌هزار رای ماخوذه اعلام کرده بود که میزان آرای موسوی را در آن خبر حدود ۲‌هزار و آرای محمود احمدی‌نژاد را حدود ۵‌هزار بوده است که این خبر نیز دروغ محض بوده، زیرا بر پایه اعلام وزارت کشور، آرای درست ماخوذه در شهرستان شبستر ۷۶۷۹۸ رای بوده که از این میزان میرحسین موسوی ۳۹۱۸۲ رای را از آن خود کرده و آرای محمود احمدی‌نژاد ۳۷۰۹۹ رای اعلام شده است.

گفتنی است، برخی روزنامه‌ها مانند کیهان با آب و تاب و به استناد خبر دروغ ایرنا، سعی بر آن داشتند تا نشان دهند که نامزدهای رقیب آقای احمدی‌نژاد حتی در حوزه‌های محل تولد خود نیز از آرایی پایین‌تر از آقای احمدی‌نژاد برخوردار بوده‌اند.

سایت تابناک در پایان می‌نویسد: به نظر می‌رسد، این گونه اطلاع‌رسانی از سوی خبرگزاری رسمی‌دولت، هیچ سنخیتی با عدالت، تقوا و انصاف ندارد.