نطق علیخانی در پاسخ به حسینیان

دنیای‌اقتصاد- نطق قدرت‌ا... علیخانی، نماینده قزوین در دفاع از هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی باعث بروز تنش در مجلس شد و تعدادی از نمایندگان حامی محمود احمدی‌نژاد به سردادن شعار پرداختند. قدرت‌ا... علیخانی، عضو فراکسیون اقلیت است که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی و در انتخابات اخیر از کاندیداتوری میرحسین موسوی حمایت کرد. علیخانی که از جمله نمایندگان صریح‌اللهجه مجلس شناخته می‌شود در نطق میان دستور دیروز خود به حمایت از هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی پرداخت و در عین حال به اعتراض به کسانی پرداخت که به گفته او این روزها در سودای مخالفت یا به فکر حذف هاشمی رفسنجانی برآمده‌اند.

نطق قدرت‌ا... علیخانی پاسخ به نطق روز یکشنبه روح‌ا... حسینیان بود. روح‌ا... حسینیان روز یکشنبه نطق تندی را علیه هاشمی‌رفسنجانی بیان کرد. این نطق اولین حمله مستقیم به هاشمی رفسنجانی پس از برگزاری انتخابات بود. اما نطق حسینیان با پاسخ متقابل علیخانی مواجه شد که البته به بروز تنش در مجلس مواجه شد.

به گزارش مهر، قدرت‌ا... علیخانی نماینده قزوین در جلسه علنی دیروز به عنوان آخرین ناطق پشت تریبون قرار گرفت و پیش از قرائت نطق مکتوب خود اظهار داشت: عده‌ای در کشور صحبت از انقلاب مخملی می‌کنند؛ اما چه کسی جرات دارد در ایران انقلاب مخملی انجام دهد؟

وی افزود: ما جانمان فدای رهبری است.

علیخانی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس و مرگ بر خارجی‌هایی که این شب‌ها خوشحالند، گفت: ما مخالف اغتشاش هستیم که نمایندگان پس از این اظهارات با بیان احسنت سخنان وی را تایید کردند.

نماینده قزوین ادامه داد: اما ما طرفدار پر و پا قرص موسوی هستیم. این اظهارات علیخانی با بیان دو - دو (به نشانه مخالفت) اکثریت نمایندگان روبه‌رو شد. وی گفت: شما در مجلس ۲۵۰ نفر بیانیه حمایت از احمدی نژاد را امضا می‌کنید و ۲۲۰ نفر به وی تبریک می‌گویند متاسفم که تحمل ۵ دقیقه حرف مرا ندارید.

علیخانی با صدای بلند به یکی از نمایندگان که خطاب به وی از جای برخواسته و فریاد می‌کشید، گفت: بنشین، در ایران اسلامی هیچ کس جرات ندارد به فکر انقلاب مخملی باشد این مزخرفات چیست، ما فرزندان انقلاب در صحنه هستیم.

نماینده قزوین از جمله این افراد را آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی خواند و گفت: همانطور که امام فرموده «هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است.»

وی افزود: هاشمی شخصیت انقلابی و بزرگی است. در این هنگام نمایندگان با بیان دو - دو مجددا مخالفت خود را با سخنان وی بیان کردند.

علیخانی در آغاز سخنان خود نیز گفت: به خاطر ارادتی که به آقای حسینیان (از حامیان احمدی‌نژاد) دارم از بیان اظهارات خود درباره احمدی‌نژاد در نطق خودداری می‌کنم و در مورد وزیر کشور نیز چون آقای لاریجانی در نطق امروز خود سخنانی را گفتند آن مطلب را هم نمی‌گویم.

نماینده قزوین پس از این سخنان گفت: حال نطق خود را می‌خوانم که لاریجانی از او پرسید تا اینجا چه بوده است؟ در همین حین حسینیان با قرار گرفتن پشت تریبون علیخانی گفت: من دوستی خود با علیخانی را اعلام اما از مواضع وی اعلام بیزاری می‌کنم که لاریجانی با دیدن چنین صحنه‌ای گفت: این هم مدل جدیدی است.

در حین نطق علیخانی نمایندگان حامی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری به شدت با سخنان منتقدانه وی مخالفت کردند و این مخالفت خود را با بیان عدد ۲ اعلام کردند. در پایان نطق نماینده قزوین، حسینیان نماینده تهران با دست بر روی میز می‌کوبید نمایندگان هم موضع با وی نیز کار وی را تکرار کردند و همصدا عدد ۲ را فریاد زدند.

نمایندگان زن مجلس از جمله کسانی بودند که پس از حسینیان محکم به نشانه اعتراض بر روی میزهای خود کوبیدند.

گفتنی است ۴ ناطق دیگر دیروز مجلس نیز در حمایت از احمدی نژاد و ستودن مشارکت حداکثری مردم سخن گفتند. از جمله موسی الرضا ثروتی، نماینده بجنورد به عنوان اولین ناطق پشت تریبون قرار گرفت و نطق شدیدی علیه موسوی قرائت کرد.

وی در نطق خود از موسوی خواست تا قبل از اینکه رهبری حکمی دهد که منجر به توبه وی شود دست از اقدامات غیرقانونی خود بردارد. نمایندگان بارها و بارها در حین نطق ثروتی وی را با کلمات احسنت تشویق کردند و پس از پایان نطق نیز با وی روبوسی کردند.

اما قدرت‌ا... علیخانی در نطق میان دستور خود با انتقاد از کسانی که هواداران موسوی را به‌دنبال انقلاب مخملی معرفی می‌کنند، ضمن تاکید‌بر حمایت خود از میرحسین موسوی و محکوم کردن اغتشاشات شبانه گفت: چه کسی جرات دارد در این مملکت انقلاب مخملی کند؟

وی افزود: ما جانمان فدای رهبری است و موسوی را دوست داریم و انقلابی می‌دانیم. جملات بعدی نطق علیخانی که به‌دلیل اتمام وقت قرائت نشد، به‌شرح زیر است: اما دیروز شاهد بودیم که مردم قهرمان تهران جهت بیان خواسته خود در کمال آرامش و متانت حماسه‌ای دیگر آفریدند و قدرت خود را در برابر کسانی که آنها را خس و خاشاک نامیدند، به نمایش گذاشتند.

آقای احمدی‌نژاد نمی‌توان سیل عظیم جمعیت را خس و خاشاک تصور کرد و همه آنها را اراذل و اوباش و اخلالگر خواند. مردان و زنان و جوانانی که حماسه ۲۲ خرداد را آفریدند و همه آنها را تمجید می‌کنیم، نمی‌توان امروز آنها را مورد بی‌مهری و حملات ناجوانمردانه قرار داد.

بخشی از وضعیت موجود حاصل عملکرد وزیری است {...} که در راس وزارت کشور قرار دارد که {...} لذا از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم به تخلفات دست‌اندرکاران انتخابات رسیدگی فرمایند.

نکته دیگر اینکه از مسوولان امر انتظار است به موضوع کوی دانشگاه و حوادث سایر دانشگاه‌ها هرچه سریع‌تر رسیدگی نموده و از دانشجویان عزیزی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، دلجویی نموده و آنهایی که در بازداشت قرار دارند، آزاد شوند. در این میان اما به گونه‌ای روح‌ا... حسینیان وحمید رسایی و فاطمه آجرلو دست بر روی میزهای خود کوبیدند

که دیگر صدای قدرت‌ا... علیخانی که در حمایت از میرحسین موسوی نطق می‌کرد، شنیده نمی‌شد.