به گفته نماینده مردم شاهرود در خانه ملت، حضور حداکثری و ۸۵‌درصدی مردم در انتخابات نشانگر به هم پیوستگی نسل‌های اول و دوم و سوم انقلاب با یکدیگر است. کاظم جلالی مشارکت ۸۵‌درصدی مردم در انتخابات را مشارکتی قابل افتخار خواند و به ایسنا گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، نشان می‌دهد که مردم، نظام‌جمهوری اسلامی‌ایران را تایید می‌کنند و در تعیین سرنوشت کشور خود سهیم هستند.

وی با بیان این‌که حضور مردم را باید به عنوان یک سرمایه بزرگ پاس داشت و از آن مراقبت کرد، گفت: انتخابات، انتخابات بسیار شورانگیزی بود، بنابراین امیدواریم مسوولین همانطور که مقام معظم رهبری گفته‌اند؛ قدر این مشارکت و حضور فعال مردم را بداند و خاضعانه در مقابل ملت باشند و روحیه خدمتگزاری خود را نسبت به مردم بالا ببرند.

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر این‌که در کشوری که دموکراسی وجود دارد، اعتراض‌ها هم باید با روش‌های دموکراتیک صورت گیرد، تصریح کرد: شورای نگهبان و وزارت کشور اعلام کرده‌اند که اگر کسی در انتخابات تخلف دیده است، می‌تواند به ما گزارش دهد. وی افزود: البته نوع برخوردهای صورت گرفته به هیچ‌وجه مدنی نیست و نشان می‌دهد که برخی برای بر هم زدن نظم عمومی‌ساماندهی شده‌اند.

جلالی با بیان این‌که این گونه رفتارها به نفع مردم و کشور نیست، ابراز امیدواری کرد که تحریکات را دامن می‌زنند، نباید اجازه دهند که چنین اتفاقاتی رخ دهد و مشارکت حداکثری در کام مردم تلخ شود.