واکنش لاریجانی به نتایج انتخابات

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: صیانت از پیام اقتدار حضور ملی در انتخابات ۲۲ خرداد ماه و بهره‌گیری از این توشه و توان ملت در راه پیشرفت و عدالت احتیاج به انضباط و رعایت آرامش و به کارگیری قواعد و قوانین کشور دارد تا در فضای معقول، خواست ملت پیگیری شود. به گزارش ایسنا، دکتر علی لاریجانی در نطق دیروز خود به انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: انتخابات شکوهمندی در ۲۲ خرداد ماه محقق شد که اولا وجود نامزدهای مختلف با سلایق گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بستر مناسب برای حضور در انتخابات را فراهم نمود و باید از همه کاندیداهای عزیز تشکر کرد که در این اقدام ملی نقش آفرین بودند و توانستند میدان انتخابات را به یک مدرسه سیاسی تبدیل کنند.

وی افزود: ثانیا درک و تیزبینی ملت در صحنه‌آرایی انتخابات چه قبل از رای‌گیری و چه در روز رای گیری که با آرامش و دقت در متن مبارزات انتخاباتی حاضر شدند شایان تقدیر است که توانستند جلوه‌های عظیم شگرف عزم ملی را در سپهر اندیشه انقلاب اسلامی به ظهور برسانند.

رییس قوه مقننه ادامه داد: واقعا مشارکت حدود ۸۵ درصدی مردم در پای صندوق‌های رای یک سرمایه ملی برای حرکت آتی کشور است که باید به درستی از آن بهره جست. ثالثا نقش‌آفرینی رسانه‌ها مخصوصا صدا و سیما، با برنامه‌های متعدد و مناظرات در خلق این حماسه ملی بسیار اثرگذار بود که از دست‌اندرکاران متعهد و فهیم آن سپاسگزاری می‌شود.

لاریجانی گفت: رابعا باید توجه داشت صیانت از پیام اقتدار حضور ملی در انتخابات ۲۲ خرداد ماه و بهره‌گیری از این توشه و توان ملت در راه پیشرفت و عدالت احتیاج به انضباط و رعایت آرامش و به کارگیری قواعد و قوانین کشور دارد تا در فضای معقول، خواست ملت پیگیری شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از این جهت همه نامزدها، سیاستمداران و احزاب و رسانه‌ها را به ایجاد فضای مودت و برادری بین آحاد ملت دعوت می‌کنیم که این گام نخست مدنیت اسلامی است و البته بلوغ و شایستگی و فرزانگی ملت عزیز این مسیر را هموار خواهد کرد.

لاریجانی با بیان این‌که اینک زمانی است که باید بحث‌های داغ و مجادلات انتخاباتی جای خود را به عرصه جدید همگرایی و هم‌افزایی توان‌ها جهت پیشرفت کشور بدهد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی انتخابات ۲۲ خرداد را نقطه عطف مبارکی می‌داند و از ملت عزیز سپاسگزار است، چراکه انصافا وظیفه خود را به بهترین وجه به انجام رساندند و اینک زمانه فعلیت رساندن این استعداد ملی در متن کار و تلاش و فعالیت دیوانی کشور است.

لاریجانی با تبریک انتخاب مجدد دکتر احمدی‌نژاد افزود: بر این باوریم که با این حماسه مردمی بسترهای راهگشا برای حل مشکلات کشور برای دولت فراهم شده است. مجلس شورای اسلامی با دولت جدید مسیر همکاری و همدلی برادرانه در چارچوب نظامات قانونی را پیگیری خواهد کرد.

رییس قوه مقننه ادامه داد: خامسا باید اذعان نمود خلق این خیزش بزرگ مردمی در انتخابات در پناه هدایت‌های حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته) محقق شد. ما این نفس گیری جدید حرکت انقلاب را هدیه رهبری و ملت می‌دانیم که تداوم راه امام (قدس سره) و شهدای عظیم‌الشان را رقم زدند.