عدم تصویب تحقیق و تفحص از حساب ذخیره ارزی

عکس: دنیای اقتصاد. مجلس موافقت نکرد

رد تفحص از حساب ذخیره ارزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای مصطفی کواکبیان برای تحقیق و تفحص از وضعیت حساب ذخیره ارزی موافقت نکردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی تقاضای تحقیق و تفحص مصطفی کواکبیان نماینده سمنان از وضعیت حساب ذخیره ارزی پرداختند و با این تقاضا موافقت نکردند.

بنابراین گزارش، این تقاضا ابتدا در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس بررسی شده بود که محمدمهدی مفتح، مخبر کمیسیون گزارش خود را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون برنامه و بودجه با انجام مکاتبات و اطلاعات لازم، جلسه‌ای در دی‌ماه گذشته با حضور کواکبیان و مسوولان دستگاه اجرایی ذی‌ربط برگزار کرده بود که پس از اظهارات مخالفان و موافقان انجام این تحقیق و تفحص در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به تصویب رسید، اما نمایندگان دیروز پس از بررسی موضوع فوق و استماع سخنان کواکبیان در مورد علت این تقاضا، به تقاضای تحقیق و تفحص از وضعیت حساب ذخیره ارزی رای ندادند و این تقاضا به تصویب مجلس نرسید.

گفتنی است تقاضای فوق باید دو سوم آرای نمایندگان حاضر را کسب می‌کرد، ولی با ۱۰۰ رای موافق، ۸۶ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر به تصویب نرسید.

به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در مورد علت این تقاضا اظهار کرد: تاکنون ۳ جلسه با رییس کل بانک مرکزی برگزار شده و وی به تفکیک سال‌ها عملکرد حساب ذخیره ارزی را بیان کرد و آنها معتقد بودند که هیچ مشکلی وجود ندارد و حساب شفاف است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که رییس جمهوری بارها گفته که یک دلار از حساب ذخیره ارزی بدون تصویب مجلس جابه‌جا نشده خواهش می‌کنم بدون این‌که وارد جزئیات شویم این تقاضای تحقیق و تفحص را تصویب کنید.

کواکبیان گفت: براساس وظیفه نمایندگی این تقاضا مطرح شده و بحث خطی، سیاسی، جناحی و باندی در ما تاثیری ندارد و معتقدیم آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.