دنیای اقتصاد - علیرضا افشار، رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه پورمحمدی، وزیر سابق کشور کماکان ناظر بر ستاد انتخابات‌است، درخصوص شمارش آرا گفت: نتایج قطعی تمام حوزه‌ها امروز (شنبه) اعلام می‌شود. به رغم صدور حکم سرپرستی وزارت کشور برای رحیمی انجام شد:

برگزاری انتخابات با مدیریت پورمحمدی

دنیای‌اقتصاد - با اینکه آخر هفته گذشته حکم سرپرستی رحیمی برای تصدی وزارت کشور از سوی محمود احمدی‌نژاد صادر شد؛ اما مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم دیروز در حالی برگزار شد که مصطفی پورمحمدی در ساختمان وزارت کشور حاضر شد و خود را مدیر اجرایی انتخابات معرفی کرد.

وی با بیان اینکه «هنوز جابه‌جایی صورت نگرفته و بنده مدیر اجرایی انتخابات هستم» به خبر تغییر خود اشاره کرد و گفت: شاهد بودیم که انتخابات در مرحله‌ اول و دوم با نظم خاص خود برگزار شد و سعی کردیم مدیریت منسجمی را در حوزه‌های انتخابیه و شعب اعمال کنیم.

مصطفی پورمحمدی بعد از ظهر دیروز پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور و انداختن رای خود به صندوق تاکید کرد: مسوولیت این دوره‌ انتخابات را ما بر عهده داشتیم و جابه‌جایی‌هایی که در آینده می‌خواهد رخ بدهد، طبعا در برگزاری انتخابات نقشی نداشته است.وی همچنین در خصوص اینکه آیا خبر رفتن وی از وزارت کشور تاثیری بر برگزاری انتخابات و اعلام نتایج و روند بررسی تخلفات یا شکایات دارد یا خیر، گفت: وظیفه وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات و برگزاری صحیح و بدون مشکل انتخابات است که در این مرحله امیدواریم بتوانیم تاصبح شنبه نتایج انتخابات را اعلام کنیم و تا آن زمان مسوولیت امور انتخابات بر عهده وزارت کشور و پس از اعلام نتایج بر عهده هیئت‌های نظارت است.

پورمحمدی ادامه داد: تا پایان مرحله دوم در خدمت مردم هستیم.

وی در مورد تاثیر حضور یا عدم حضور خود در برگزاری آرام انتخابات گفت: من در برگزاری انتخابات سعی بر ایجاد شرایطی آرام و جو مساعد اجتماعی در اجرای انتخابات داشتم. البته هرگونه صحبت تغییر به نحوی تأثیرگذار است اما همانطور که پیش از این گفته بودم امیدوارم این مساله تاثیر چندانی بر برگزاری انتخابات آرام نداشته باشد اما خواهی نخواهی این مسائل در میزان مشارکت مردم تاثیرگذار است.

پورمحمدی در پاسخ به این سوال که شنیده‌ها حاکی است که علت تغییر او مسائلی درباره انتخابات بوده است گفت: مباحث مربوط به وزارت کشور تا آنجا که من اطلاع دارم به مقوله انتخابات مربوط نمی‌شود البته ما سعی کردیم در برگزاری انتخابات کمترین اصطکاک را با دستگاه‌های دیگر داشته باشیم. وی همچنین حضور خود در یکی از سمت‌های دولتی بعد از رفتن از وزارت کشور را تکذیب و اظهار کرد: بیشتر تمایل دارم در جایی خدمتگزاری کنم که به اشتغالات علمی و عمومی اجتماعی نزدیک‌تر باشد. در همین حال علیرضا افشار، رییس ستاد انتخابات کشور نیز با بیان اینکه وزیر سابق کشور کماکان ناظر بر ستاد انتخابات است، گفت که در‌حال‌حاضر کلیه امور با نظر وی انجام می‌شود.وی همچنین در مورد اینکه آیا تغییر وزیر کشور بر روند انتخابات تاثیری داشته یا خیر اظهار کرد: تلاش کردیم با حضور پیگیر مسوولان اجرایی در امر انتخابات مشکلی به وجود نیاید و تاکنون هم گزارشی از مشکلات نداشته‌ایم.

وی افزود:نتایج قطعی انتخابات صبح روز شنبه اعلام می‌شود.