نگاه سوم - در حالی که بیش از یک ماه از فعالیت پس از تعطیلات نوروز در بازار موسیقی می‌گذرد، هنوز نه فعالان این بازار و نه مخاطبان آنها دل‌خوشی از این بازار ندارند؛ چرا که آغاز سال پیش برای هر دو گروه آغاز خوب و پرباری بود. در ابتدای سال گذشته علاقه‌مندان به موسیقی شاهد ارائه شدن کارهای نو و جدیدی به بازار بودند، چیزی که این روزها در بازار مشاهده نمی‌شود.

ولی در همین بازار نسبتا راکد کارهایی نظیر مولویه و سعدی‌نامه که اواخر اسفند ماه به بازار آمد، هنوز هم جدیدترین هستند و هم پرفروش‌ترین در سبک خود.مولویه که این روزها، روزهای خوبی دارد همچنان به عنوان پرفروش‌ترین اثر در زمینه موسیقی سنتی یا کلاسیک ایرانی به شمار می‌رود. مولویه را شهرام ناظری به همراه حافظ ناظری به بازار عرضه کرده است.ناظری در این اثر که به مناسبت سال مولانا منتشر کرده است، ضمن استفاده از اشعار مولانا با پژهام اخواص، شروین مهاجری، مسعود شعاری وسیاوش ناظری همکاری کرده است.سعدی‌نامه هم یکی دیگر از کارهایی است که این روزها از استقبال نسبتا خوبی برخوردار است.سعدی‌نامه در هفته گذشته که یکی از روزهای به نام سعدی نامگذاری شده بود توانست، اندکی نسبت به هفته قبل به سقف فروش خود بیفزاید.این اثر را کیوان ساکت ساخته است و به گفته خودش به غیر از یکی از غزل‌ها بقیه‌اش برای اولین بار است که اجرا می‌شوند.

آواز سعدی‌نامه را سالار عقیلی خوانده است و گروه دستان به سرپرستی حمید متبسم موسیقی آن را اجرا کرده‌اند.از دیگر کارهایی که همچنان با توجه به مدت زمان حضورشان در بازار از فروش قابل قبولی برخوردار هستند، می‌توان به غوغای عشق بازان، روی در آفتاب و دریای بی‌پایان اشاره کرد.

علاقه‌مندان به موسیقی بی‌کلام سنتی نیز این روزها کار جدیدی را مشاهده نمی‌کنند؛ ولی با استقبال نسبی از چند کار قدیمی آنها را به عنوان پرفروش‌ترین معرفی می‌کنند.آثاری نظیر نغمه‌های خوابگرد، پیانوی ۲ محجوبی، نی مرتضی نی‌داوود، کمانچه نوازی اثر داوود گنجه‌ای را می‌توان جزو پرفروش‌ها دانست.علاقه‌مندان به موسیقی تلفیقی هم همچنان از اثر مشترک حسین علیزاده و ژیوان گاسپاریان به نام «به تماشای آب‌های سپید» استقبال می‌کنند.

این آلبوم یکی از آثاری است که نزدیک به دو سالی می‌شود که در بازار حضور دارد. از دیگر آثار پرفروش این بازار می‌توان به «یار آسمانی» علی‌اکبر مرادی و «اولاش اوزدمیر» اشاره کرد.تا بیکران دوردست هم یکی دیگر از کارهایی که در این بازار از فروش نسبی خوبی برخوردار است.

علاقه‌مندان به موسیقی مقامی - محلی نیز این روزها کار جدیدی را در بازار مشاهده نمی‌کنند و هنوز از آثار مرحوم حاج قربان سلیمانی (دوتار)، خلیفه میرزاغه غوثی (دف) و میعاد استقبال می‌کنند.

میعاد که تقریبا اوایل پاییز سال گذشته به بازار آمد، بیشتر برای کرد زبان‌ها جذاب است؛ چرا که تمام موسیقی و آواز آن براساس ریتم‌ها و ملودی‌های کردی ساخته شده است.دوستداران موسیقی فیلم هم «جایی برای زندگی»، «خیلی دور خیلی نزدیک»، «لبه تیغ» و «برداشت» را به عنوان پرفروش‌ها معرفی می‌کنند.ضمن این که علاقه‌مندان به موسیقی‌های آرام در هفته گذشته با استقبال از «صبح به خیر» این اثر را به عنوان پرفروش‌ترین اثر موسیقی خارجی معرفی کردند.این آلبوم را انوار ابراهیم نوازنده عود عرب زبان در فرانسه ساخته و اجرا کرده است.