منامه برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا تلاش می‌کند

نخست‌وزیر بحرین دیروز با تاکید بر اینکه جنگ آمریکا علیه ایران مشکل بین این دو کشور را حل نمی‌کند، گفت: منامه آماده است هر کاری برای کاهش تنش بین واشنگتن و تهران انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، خلیفه بن سلمان آل خلیفه در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: بحرین همواره برای جلوگیری از هر گونه تفکر رویارویی با جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد. با وجود اینکه بحرین یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است که طرفدار غرب و هم‌پیمان نزدیک واشنگتن به حساب می‌آید و پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در آن قرار دارد، اما خلیفه در این مصاحبه تاکید کرد ایران هیچ تهدیدی برای کشورش نیست.

نخست‌وزیر بحرین همچنین با رد تبعیض میان مسلمانان اهل تشیع این کشور گفت: در بحرین دو گروه از مردم وجود ندارد، دولت به آنها به چشم یکسان می‌نگرد. ما تمایلی به گفت‌وگو حتی درباره جدا بودن عقاید یا مذاهب در میان مردم نداریم.

در همین حال، وزیر خارجه بحرین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، آمریکا، مصر، اردن و عراق را علیه ایران ندانست.

به گزارش فارس پایگاه خبری ایلاف به نقل از شیخ خالد بن احمد آل خلیفه اعلام کرد: نشست دیروز منامه که برای اولین بار عراق در آن شرکت داشت، برنامه‌ای علیه ایران نبود.

این سخن وزیر خارجه بحرین در حالی مطرح می‌شود که دیروز در کویت نشست کشورهای همجوار عراق به اضافه اعضای دائمی شورای امنیت و برخی کشورهای غربی و عربی برگزار می‌شود.

یکی از موضوعاتی که به پیشنهاد آمریکا در حاشیه این نشست مطرح خواهد شد، مقابله با آنچه نفوذ ایران خوانده شده، است، می‌باشد.

با وجود این وزیر خارجه بحرین گفت: روابط کشورهای حوزه خلیج‌فارس با ایران بسیار خوب است. البته مسائلی وجود دارد که در حال مذاکره با تهران هستیم. وی به ماهیت این مسائل اشاره‌ای نکرد.