هیلاری کلینتون: قادریم ایران را حذف کنیم

دنیای اقتصاد- نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸ گفت: اگر ایران به رژیم صهیونیستی حمله کند، واشنگتن ایران را از روی کره زمین حذف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، هیلاری کلینتون در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی آمریکا در پاسخ به اینکه اگر شما رییس‌جمهوری شدید و در آن زمان ایران با استفاده از سلاح‌های اتمی به اسراییل حمله کند، شما چه کار می‌کنید، گفت: تمایل دارم ایرانی‌ها بدانند اگر من رییس‌جمهور شوم، (در چنین شرایطی) به ایران حمله خواهم کرد. تا ۱۰ سال آینده اگر ایرانی‌ها حمله‌ای را علیه اسراییل تدارک ببینند، ما قادر خواهیم بود به طور کامل آنها را حذف کنیم. وی با نادیده گرفتن تاکید ایران بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای خود گفت: به مقامات ایرانی هشدار می‌دهم که استفاده آنها از تسلیحات هسته‌ای علیه رژیم صهیونیستی موجب واکنش هسته‌ای آمریکا خواهد شد.

این کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با طرح این اتهام که ایران متحدان آمریکا را در خاورمیانه به وحشت انداخته و با زورگویی آنها را به اطاعت وامی‌دارد، مدعی شد: به این ترتیب دورنمای یک رقابت تسلیحاتی شدیدا بی‌ثبات کننده در منطقه به وجود می‌آید.

کلینتون در ادامه گفت: لازم است آمریکا یک چتر امنیتی را برای محافظت از رژیم صهیونیستی و سایر متحدان آمریکا در منطقه در برابر آن‌چه وی تهدیدهای ایران خواند، ایجاد کند.

این سناتور آمریکایی در ادامه ادعاهای خود اظهار کرد که به این کشورها خواهد گفت: اگر شما در معرض حمله هسته‌ای بدون دلیل ایران قرار بگیرید، آمریکا به آن واکنش نشان خواهد داد و امیدواریم متحدان ما در ناتو نیز به ما بپیوندند.

تکرار ادعاهای گیتس

از سوی دیگر، در حالی که بازرسان آژانس طبق روال برای نظارت بر برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران هم اکنون در کشورمان هستند، وزیر دفاع آمریکا با تکرار ادعاهای قبلی کاخ سفید درباره ایران، مدعی شد تهران مصمم به دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رابرت گیتس مدعی شد: ایران مصمم به دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است. وی به پیامدهای جنگ بر سر این مساله هشدار داد.

وی در آکادمی نظامی آمریکا در وست‌پوینت نیویورک افزود: آخرین چیزی که ما نیاز داریم جنگ دیگری در خاورمیانه است، در واقع من معتقدم این جنگ در سطوح متعددی فاجعه‌آمیز است.

وزیر دفاع آمریکا با ادعای آنچه که سیاست‌های تنش‌زای ایران و خطراتی که در آینده از تهدید هسته‌ای ایران چه به صورت مستقیم و چه از طریق تکثیر سلاح وجود خواهد داشت نامید، گفت: علاقه‌مند به حفظ گزینه نظامی روی میز است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین ادعا کرد: ایران با شتاب هر چه تمام‌تر در پی دستیابی به بمب اتمی است. وی در عین حال، درباره پیامدهای جنگ با این کشور هشدار داد.

بر اساس این گزارش، رابرت گیتس در دانشکده نظامی وست پوینت نیویورک افزود: یک جنگ دیگر در خاورمیانه، آخرین چیزی است که ما به آن نیاز داریم و این امر می‌تواند پیامدهای فاجعه‌آوری داشته باشد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین هشدار داد: به دلیل سیاست‌های بر‌هم‌زننده ثبات که رژیم ایران در پی گرفته و خطری که می‌تواند یک ایران اتمی داشته باشد، گزینه نظامی علیه این کشور همچنان روی میز است.