رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش‌ها رسیدگی به بسته سیاستی بانک مرکزی را از جهت آثار اقتصادی و از جهت تطبیق با قوانین موجود و اختیارات بانک مرکزی شروع کرده و نظرش را پس از بررسی این بسته اعلام می‌کند.

احمد توکلی در گفت‌وگو با«ایسنا»، با بیان مطلب فوق، تلاش بانک مرکزی و دولت را برای اعمال انضباط پولی بر بانک‌ها تلاشی مثبت دانست که باید به طور همه جانبه و با مال‌اندیشی و هضم اعمال شود. بانک مرکزی در ابتدای هفته جاری بسته سیاستی- نظارتی خود را به بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری ابلاغ کرد و یکشنبه شب پس از آنکه محمد جهرمی، وزیر کار و امور اجتماعی اعتراض خود را طی نامه‌ای به رییس‌جمهوری نسبت به مفاد این بسته سیاستی اعلام کرد، احمدی‌نژاد در جلسه هیات وزیران کمیسیون اقتصادی دولت را مکلف کرد بسته سیاستی- نظارتی بانک مرکزی را با توجه به نرخ‌های تورمی سال ۸۷ و سود عقود مبادله‌ای اصلاح و تکمیل کند.

بر این اساس قرار شد کمیسیون اقتصادی دولت در هفته جاری بررسی نرخ سود مبادله‌ای را در دستور کار خود قرار دهد. همچنین کمیسیون اقتصادی دولت موظف شد نرخ تورم هدف‌گذاری شده در سال جاری را محاسبه و در بسته سیاستی - نظارتی بانک مرکزی بگنجاند و در این جلسه هیات دولت مقرر شد الزامات کاهش نرخ تورم در سال جاری نیز تهیه شود.

از سوی دیگر تمام دستگاه‌های دولتی نیز موظف به حمایت از بسته سیاستی - نظارتی بانک مرکزی شده‌اند.