دنیای اقتصاد- رییس‌جمهور در نامه‌ای به غلامعلی حدادعادل رییس مجلس، از وی به خاطر نسبت دادن اتهام نادرست عدم‌ابلاغ سه قانون مصوب مجلس انتقاد کرد.در این نامه آمده است: متاسفانه بار دیگر با اقدام غیرقابل تفسیر جنابعالی فرصت جدیدی برای تداوم فشار و ایراد اتهامات بی‌اساس به دولت توسط بدخواهان فراهم و موجب تعجب همگان شد.

رویداد
نامه انتقادی رییس‌جمهوری به رییس مجلس
علت تعجیل در اقدام خلاف قانون چیست؟
رییس‌جمهوری در نامه‌ای به رییس مجلس از وی به خاطر نسبت دادن اتهام نادرست عدم ابلاغ سه قانون مصوب مجلس انتقاد کرد.روز یکشنبه خبرگزاری‌ها از ابلاغ سه قانون از سوی رییس مجلس در پی استنکاف این وظیفه توسط رییس‌جمهور خبر دادند.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت متن کامل نامه محمود احمدی‌نژاد به حداد عادل به این شرح است:
جناب آقای دکتر حداد عادل،رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم؛
متأسفانه بار دیگر با اقدام غیرقابل تفسیر جنابعالی و به بهانه عدم ابلاغ قوانین مجلس شورای اسلامی فرصت جدیدی برای تداوم فشار و ایراد اتهامات بی‌اساس به دولت توسط بدخواهان فراهم و موجب تعجب همگان شد. اینک مطابق اصل ۱۱۳ قانون اساسی موارد زیر را متذکر می‌شود:
1 طبق اصل 123 قانون اساسی امضا و ابلاغ قوانین از وظایف اختصاصی رییس‌جمهوری است و رییس‌جمهوری طبق اصل مزبور پس از ابلاغ قوانین از سوی مجلس در مورد توشیح و ابلاغ قوانین مورد نظر نیز اقدام کرده است که معاونت حقوقی رییس‌جمهوری سوابق موضوع را برای شما ارسال کرده است. بنابراین اقدام شما در این خصوص نقض آشکار اصل 123 قانون اساسی است.
۲ این اقدام شما مستلزم نسبت دادن استنکاف و خودداری رییس‌جمهور از ابلاغ قوانین است که مطابق مستندات ارائه شده به جنابعالی، نسبتی کاملاً ناروا است. کافی بود با مراجعه به سوابق و بایگانی مجلس شورای اسلامی، رونوشت ابلاغ قوانین را ملاحظه می‌کردید.
اینک چند سوال مطرح است:
۱ علت تعجیل در این اقدام خلاف قانون چیست؟ به فرض که مطلع شدید که قانونی از ۹ ماه قبل ابلاغ نشده است؛ آیا شایسته نبود که سه دقیقه وقت نیز برای یک مکالمه ساده تلفنی و سوال از مسؤول مربوطه در معاونت حقوقی رییس‌جمهوری اختصاص می‌یافت و این بدعت ناروا در روابط قانونی و حقوقی کشور پایه‌گذاری نمی‌شد. راستی این همه عجله برای چیست؟
2 مسوولیت افترا (استنکاف و خودداری از اجرای قانون اساسی) به رییس‌جمهوری و زمینه‌سازی برای هجمه به او به عهده چه کسی است و چگونه باید به تخلف شما رسیدگی شود و این آسیب چگونه قابل جبران است؟
۳بی‌اعتنایی به قانون اساسی و تخلف از آن به وسیله رییس مجلس قانونگذاری چگونه قابل تفسیر و توجیه است و آیا ضربه به ارکان قانونگذاری کشور محسوب نمی‌شود؟
4 آیا رواست دولتی را که به گناه عدالتخواهی و استیفای حقوق و عزت ملت از ناحیه همه مستکبران و مفسدان تحت شدیدترین هجمه‌ها قرار دارد به بهانه‌های واهی مورد هجوم قرار داد.برادرانه و متواضعانه عرض می‌کنم که این فرصت‌ها توسط ملت بزرگ فقط و فقط برای خدمت به مردم و صیانت از عزت ایران عزیز اعطا شده است. باید مراقبت کنیم که بدخواهان این فرصت را که نعمتی الهی است به نقمت بدل نکنند. اگر نبود، بدعت تخلف آشکار از قانون اساسی اینجانب هرگز اقدام به این مکاتبه نمی‌کردم؛ لکن این را برای پاسداشت از قانون اساسی و ثبت در تاریخ ضروری می‌دانم.از خداوند متعال توفیق همگان را در خدمتگزاری صادقانه به ملت و صیانت از قانون اساسی به عنوان میثاق ملی مسألت دارم.