«مختارنامه» چهار ماه دیگر ادامه دارد

رییس مرکز سیمافیلم از آغاز مجدد فیلمبرداری مجموعه تاریخی «مختارنامه» تا یک هفته دیگر و پایان این مرحله تا چهار ماه آینده خبر داد. حسن اسلامی‌مهر درباره دلیل توقف پروژه «مختارنامه» از ۲۷ اسفند ۸۶ و انتقال کار از شاهرود به تهران گفت: «پروژه متوقف نشده و کار ادامه دارد. تاکنون هیچ پروژه‌ای مثل «مختارنامه» به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به این ابعاد نبوده و طبیعی است که در حوزه برنامه‌ریزی مشکلاتی پیش بیاید و امکانات تولید هم‌عرض ساختار فیلمنامه حرکت نکند.»

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری مهر افزود: «مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» با حمایت‌های بسیار سیمافیلم ساخته می‌شود و رسانه ملی برای تولید این پروژه ملی و حرفه‌ای تلاش زیادی کرده است. درباره انتقال کار از شاهرود به تهران باید بگویم طبق برنامه قرار بود تا پایان اسفند بخش‌های جنگ در شاهرود به پایان برسد، اما به دلیل شرایط جوی که طبیعی هم هست، این اتفاق نیفتاد.»

رییس سیمافیلم گفت: «این جابجایی با تهیه‌کننده و کارگردان صورت گرفت و در طول ساخت «مختارنامه» نظر دست‌اندرکاران به ویژه کارگردان برای ما اهمیت داشته و تاکنون تصمیمی بدون توافق وی گرفته نشده است. بخش‌هایی از جنگ در شهرک دفاع مقدس و بخش‌هایی در احمدآباد مستوفی فیلمبرداری می‌شود و امیدواریم فیلمبرداری «مختارنامه» تا چهار ماه دیگر به پایان برسد.»

اسلامی‌مهر در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود برای کاهش هزینه بخش‌هایی از جنگ مجموعه «مختارنامه» حذف می‌شود، گفت: «نه، چنین تصمیمی در سیمافیلم گرفته نشده و هیچ بخشی حذف نمی‌شود. سیمافیلم حمایت‌های ویژه از این مجموعه می‌کند و دائم در حال پیگیری نتیجه کار گروه هستیم.»

وی درباره بدهی یک‌میلیاردی مجموعه توضیح داد: «امکان ندارد پروژه تاریخی یک‌میلیارد بدهی داشته باشد، فقط مبلغی ناچیز بوده که آن هم پرداخت شده است. الان گروه لوکیشن‌های بخش مکه را در احمدآباد آماده می‌کند. قرار بود لوکیشن‌ها تا آخر سال ۸۶ آماده شود که به تاخیر افتاد و دلیل آن هم به شرایط جوی برمی‌گردد که سال گذشته با سرمایی سخت رو به رو بودیم.»

رییس مرکز سیمافیلم گفت: «فیلمبرداری «مختارنامه» از اواخر این هفته و نهایتاً هفته آینده شروع و بقیه جنگ‌ها در شهرک دفاع مقدس فیلمبرداری می‌شود. تولید این پروژه ملی مشکل و تاخیرها طبیعی است. به عنوان نمونه وقتی ما در قصه بخش‌های عراق را داریم، باید هوا گرم باشد و مسلماً در هوای سرد گروه لوکیشن‌های داخلی را ضبط کرد و کار هرگز متوقف نشده است.»

مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» به کارگردانی داود میرباقری و تهیه‌کنندگی محمود فلاح داستان زندگی و قیام مختار ابوعبیده بن ثقفی را روایت می‌کند. در این مجموعه فریبرز عرب‌نیا نقش مختار را بازی کرده و رضا رویگری، عنایت شفیعی، ژاله علو، فرهاد اصلانی، فریبا کوثری، نسرین مقانلو، پرویز پورحسینی، مهدی فخیم‌زاده، انوشیروان ارجمند، حبیب دهقان‌نسب، جعفر دهقان، داود رشیدی، ولی شیراندامی، محمد صادقی و ... دیگر بازیگران آن هستند.