هم‌زمان با جشن دهمین سال تاسیس انجمن طراحان گرافیک، کتاب سال گرافیک ایران رونمایی و نمایشگاه آثار جمعی از گرافیست‌های ایران برگزار می‌شود.

در این مراسم که در فاصله دو روز شنبه، هفتم و سیزدهم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری تدارک دیده شده است، از ساعت ۱۷ روز شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه جاری در تالار ناصری و بتهوون خانه هنرمندان ایران آغاز می‌شود.

در این جشن، کتاب سال گرافیک ایران، شامل آثار ارایه‌شده توسط اعضای انجمن طراحان گرافیک ایران، رونمایی خواهد شد.

همچنین نمایشگاهی از آثار ارائه‌ و چاپ‌شده در این کتاب اعم از آرم، نشان،‌ پوستر، طراحی جلد و...، در گالری‌های ممیز و میرمیران خانه هنرمندان تدارک دیده شده است که تا پایان هفته گرافیک ادامه خواهد یافت. \هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران به ایسنا اعلام کرده است به ۲۰ مقاله برتر - ترجمه و تالیف - از میان پژوهش‌ها با عنوان «نشان اردیبهشت» در مراسم پایانی جوایزی اهدا خواهد شد.

طبق اعلام این هیات، کتاب مقاله‌های ارائه‌شده، شهریورماه سال‌جاری به چاپ می‌رسد و به یک مقاله در بخش تالیف و یک مقاله در بخش ترجمه، نشان پژوهش در طراحی گرافیک ایران اهدا می‌شود. مراسم پایانی این همایش نیز روز جمعه ۱۳ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ است.

اهدای جوایز برگزیدگان کتاب سال گرافیک ایران هم از سوی هیات مدیره با ریاست ابراهیم حقیقی، در مراسم پایانی، ۱۳ اردیبهشت ماه جاری، خواهد بود.