دنیای اقتصاد- پس از آنکه بر تغییرات احتمالی در کابینه از سوی سخنگوی دولت مهر تایید زده شده و الهام از برکناری قریب‌الوقوع وزیر کشور و وزیر اقتصاد خبر داد، دیروز پورمحمدی، وزیر کشور ضمن تایید تلویحی تغییرات خصوصا در وزارت کشور اعلام کرد که امیدوار است در جای جدید هم بتواند روحیه خدمت و انجام وظیفه به بهترین شکل را با قدرت حفظ کند. وی همچنین با بیان این که معتقد است هر چه کشور بیشتر آرامش داشته باشد به نفع جامعه است و باید از تنش‌ها کاست، گفت: درباره تغییرات وزرا، پیش‌داوری نکنیم؛ اگر نیاز شد در این رابطه و علل آن به وقت خود صحبت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، پورمحمدی در حاشیه همایش مهاجرت افزود: من هیچ‌وقت دوست نداشتم و دوست ندارم بر تشنج بیفزایم. معتقدم مردم آن‌قدر مشکلات دارند که ما نباید بر مشکلات آن‌ها با این حرف‌ها بیفزاییم.

وی گفت: تا حضور و توفیق خدمت داریم تلاش می‌کنیم به بهترین شکل انجام وظیفه کنیم و اگر نیاز شد سنگر را تغییر می‌دهیم.

پورمحمدی همچنین گفت: امیدوارم در جای جدید هم بتوانیم این روحیه را با قوت و قدرت حفظ کنیم؛ اگر در این رابطه نیاز به اطلاع‌رسانی شد در شرایطی که با کمترین تبعات و تنش باشد، اطلاع‌رسانی می‌کنیم و آن وقت هم کار و وظیفه خود را انجام می‌دهیم. وی تصریح کرد: در مجموع فکر می‌کنم الان زود است. وزیر کشور در ادامه در پاسخ به این پرسش که شنیده شده شما پس از مرحله دوم انتخابات قرار است به وزارت اطلاعات بروید و آقای اژه‌ای به وزارت دادگستری منتقل شود، گفت: من چنین چیزی را نشنیده‌ام و بعید هم می‌دانم. پورمحمدی در پاسخ به این که مقصد بعدی شما کجا است، نیز گفت: بگذارید در این وضعیتی که هستیم فعلا کارمان را انجام دهیم، برای توضیح دادن زمان زیادی داریم؛ بگذارید هر چیز در وقت خود باشد.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به این که زمان اعلام نتایج انتخابات کی خواهد بود، گفت: زمان زیادی نیاز نخواهد داشت، امیدواریم نتایج کل کشور و تهران را ظرف دو روز اعلام کنیم. همچنین وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که آیا تا زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات در وزارت کشور خواهید بود، گفت: چه عجله‌ای دارید! ان‌شاءا... انتخابات به خوبی برگزار می‌شود.