شهردار تهران بر احداث ۱۵ کیلومتر از خطوط متروی تهران با اعتباری بالغ بر ۶۰۰‌میلیارد تومان در سال جاری تأکید کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، محمد‌باقر قالیباف دیروز در مراسم بهره‌برداری رسمی از فاز یک خط ۴ متروی تهران با تاکید بر این که تمام تلاش خود را برای احداث ۱۵ کیلومتر مترو در سال‌جاری به کار خواهیم گرفت، تصریح کرد: با اتکا به این هدف تا پایان سال ۸۷ ادامه خطوط یک و ۲ و بخشی از خط ۴ مترو را احداث خواهیم کرد و شاهد افتتاح ادامه خط یک از قلهک تا قیطریه و خط ۴ حد فاصل میدان انقلاب تا میدان شهدا خواهیم بود.

وی اعتبار اختصاص یافته برای احداث خطوط مترو در سال‌جاری را۶۰۰ میلیارد تومان عنوان و ادامه داد:عملیات احداث خطوط ۳ و ۶ و ادامه احداث خطوط یک‌، ۲ و ۴ را به صورت همزمان در حال پیگیری هستیم.

شهردار تهران حجم کار تعریف شده در سال جاری را در مقایسه با سال‌های گذشته بی‌سابقه دانست و با بیان این که ۴۰ کیلومتر از مجموع ۹۵ کیلومتر احداث از ابتدای انقلاب تاکنون متعلق به خط ۵ (متروی تهران-کرج‌) است، خاطرنشان کرد: بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای ۵ سال آینده احداث ۷۵ کیلومتر از خطوط مترو پیش‌بینی شده است.

وی توسعه حمل‌و‌نقل عمومی را اولویت اول برنامه‌های امسال شهرداری عنوان و تاکید کرد: همراهی و همدلی نیروهای متخصص علاوه بر تامین نقدینگی بسیار اهمیت دارد. تجربه نشان داده مواقعی وجود داشته که برای اجرای پرو‌ژه‌ای نقدینگی وجود داشته، اما به واسطه کمبود نیروهای متبحر و متخصص اتفاق خاصی در رابطه با آن رخ نداده است.

قالیباف بار دیگر تاکید کرد: به‌رغم نبود حمایت‌های لازم در سطح ملی، سالانه ۱۵ کیلومتر از متروی تهران ساخته خواهد شد.

قالیباف در پاسخ به سوالی در رابطه با زمان ورود اتوبوس‌های BRT گفت: هر روز این مساله را پیگیری می‌کنم و هم‌اکنون اتوبوس‌های دو کابینه در مسیر ورود به ایران هستند که امیدواریم اواخر اردیبهشت وارد تهران شوند.