کاخ سفید بار دیگر اتهامات همیشگی خود را به همسایگان عراق از جمله ایران، مبنی بر دخالت در امور داخلی عراق، تکرار و تهران با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل متحد، رسما به این گونه ادعاها و اتهام‌پراکنی‌ها اعتراض کرد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات، پس از آنکه بار دیگر کاخ سفید اتهامات خود را درباره ایران مبنی بر دخالت در امور داخلی عراق تکرار کرد، تهران با ارسال نامه‌‌ای اعتراض‌آمیز به سازمان ملل ادعاهای آمریکا را رد کرد.

بنا بر این گزارش، تهران در این نامه با رد ادعاهای اخیر کاخ سفید تصریح کرد: ایران بیش از دیگر کشورها از ثبات و امنیت عراق سود می‌برد.

جمهوری اسلامی ایران در این نامه با تأکید بر اینکه کاخ سفید برای ادعاهای خود هیچ مدرک و دلیلی ارائه نکرده است، افزوده است: این اتهامات، مردود است و در حقیقت بر پایه اطلاعات دروغ و بی‌اساس مطرح شده است.

همچنین در نامه کشورمان به سازمان ملل آمده است: عراقِ با ثبات و پایدار که بهترین روابط دوستانه را با ایران و سایر همسایگان دارد، بیشترین نفع را برای «ایران»ی دارد که هرگونه اتهام‌های دروغ و بی‌اساس را در این رابطه رد می‌کند.

آمریکا با آنکه خود به منطقه و کشور عراق لشگرکشی کرده است و به خود اجازه دخالت در امور داخلی و سرنوشت دیگر کشورها را می‌دهد، در سیاستی همیشگی، همسایگان عراق را بدون ارائه دلیل و مدرکی متهم به ایجاد ناآرامی در عراق می‌کند.