سفیر سابق عراق در آمریکا در گفت‌وگو با یک روزنامه فرامنطقه‌ای، با اشاره به جنگ تحمیلی علیه ایران، با اذعان به اینکه آمریکا بمب خوشه‌ای به عراق می‌داد، تصریح کرد: سلاح کشتار جمعی صدام مانند سلاح شیمیایی با موافقت آمریکا به عراق داده می‌شد. به گزارش خبرگزاری فارس، «محمد المشاط» سفیر اسبق عراق در آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات، با اشاره به جنگ تحمیلی علیه ایران و کمک‌های آمریکا به صدام، اذعان کرد: صدام حسین به اهمیت کمک‌ و پشتیبانی آمریکا از او بسیار واقف بود،‌ به ویژه در جنگ وی علیه ایران.

محمد المشاط تاکید کرد: از سیاست‌های صدام که دائما بدبختی به بار می‌آورد، بسیار می‌ترسیدم و در نتایج آن تردید داشتم، به ویژه پس از حمله وی به ایران که در حقیقت با پشتیبانی و تحریک آمریکا صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: صدام، بی آنکه این جنگ منافعی برای ملت عراق یا ملت عرب داشته باشد، بنا بر تامین منافع آمریکا اقدام به حمله به ایران کرد در حالی که بر اساس اصول بدیهی حزب بعث، مساله نخست جهان عرب موضوع فلسطین و جلوگیری از گسترش اسرائیل بود.

المشاط با اشاره به کمک‌های آمریکا به صدام افزود: آمریکا در خلال جنگ، نه تنها از طریق ماهواره اطلاعاتی را از تحرکات نیروهای ایران به عراق می‌داد، بلکه بمب‌های خوشه‌ای را که از نظر قوانین بین‌المللی ممنوع است و سلاح نامتعارف محسوب می‌شود، در اختیار صدام می‌گذاشت.