گزارشی از نمایش‌هایی که در پایتخت اجرا دارند

نگاه سوم- تالارهای نمایشی تهران با اجرای سیزده نمایش فعالیت خود را درآستانه آغاز اردیبهشت ماه در حالی ادامه می‌دهند که تئاتر ایران طی هفته آینده شاهد جشن‌های روز تئاتر و جشنواره تئاتر دانشگاهی خواهد بود.

نمایش‌ «کلبه عموتم» به کارگردانی بهروز غریب‌پور در تالار اصلی به صحنه می‌رود. این نمایش که پیش از این با حمایت شهرداری و همزمان با بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر در تالار آوینی فرهنگسرای بهمن اجرا شده بود ساعت ۱۸:۳۰ در این تالار اجرا می‌شود.

نمایش «کادانس» نوشته طلا معتضدی به کارگردانی نیما دهقان نیز ساعت ۱۹ در کارگاه نمایش اجرا خواهد داشت.

نمایش «حسن و دیو راه باریک پشت کوه» به کارگردانی و نویسندگی افشین هاشمی در تالار قشقایی اجرا دارد. این نمایش که جزو کارهای منتخب سیزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی -سنتی است و چندی پیش دو اجرا در برنامه بهار ایرانی در پاریس در ایام نوروز داشت، ساعت ۱۸:۴۵ به صحنه می‌رود.

منیژه محامدی نیز از سوم اردیبهشت ماه با نمایش «تبرئه‌شدگان» نوشته مشترک اریک جنسن و جسیکا بلک میزبان تالار چهارسو می‌شود.

در تالار سایه هم نمایش «کریستال تاور» نوشته رونالد گرندز به کارگردانی نصرا... قادری تا ۵ اردیبهشت ماه در ساعت ۱۸:۴۵ اجرا دارد و با پایان اجرای این نمایش در تاریخ یادشده نمایش «غولتشن‌ها» به کارگردانی حمید پورآذری روی صحنه خواهد رفت.

تماشاخانه «سنگلج» نیز این روزها میزبان نمایش «مثل‌های عروسکی» نوشته و کار فرناز بهزادی است. این نمایش ساعت ۱۹:۳۰ به صحنه می‌رود.

تالار «هنر» نیز با اجرای نمایش «دوست عجیب من» نوشته محسن ایمانخوانی با کارگردانی حمیدرضا حاجی‌ملاحسینی ساعت ۱۸:۳۰ فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

اما در تالار مولوی دو نمایش «تئاتر بی‌حیوان» نوشته ژان میشل ریب به کارگردانی مهدی مکاری ساعت ۲۰ و «پچپچه‌های فرشته‌های پشت گنبد» نوشته سلما رفیعی با کارگردانی مهدی شاه‌پیری ساعت ۱۸:۳۰ در دو تالار کوچک و اصلی اجرا دارند.

نمایش «رودکی ؛جادوگر واژه‌های سبز» نوشته ایوب آقاخانی با کارگردانی علی پویان هم ساعت ۱۹ در تالار وحدت به صحنه رفته است.

خانه نمایش اداره تئاتر نیز میزبان نمایش «خواستگاری آبجی خانوم» به کارگردانی فهیمه میرزا حسینی ساعت ۱۸:۳۰است.

نمایش «آن مرد آمد» نوشته امید نیاز و با کارگردانی مشترک او و رضا آحادی در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود. این نمایش صبح‌ها ویژه مدارس و مهدکودک‌ها و ساعت ۱۸ برای عموم اجرا خواهد داشت.