آیت‌الله مهدوی کنی گفت: در ملاقات خود با آقای احمدی‌نژاد به ایشان گفتم که ما را ابزار فرض نکنید. ما پیش و پس از انقلاب مبارز بودیم و با فساد و آنچه مخالف مصالح دین و کشور است مبارزه می‌کنیم. در عین حال که نباید دولت را تضعیف کرد، نباید چشم‌های خود را هم ببندیم و بگوییم همه چیز خوب است. گردهمایی علما و ائمه جماعات از سوی جامعه روحانیت مبارز و مرکز رسیدگی به امور مساجد، پنج‌شنبه گذشته در مسجد شهید مطهری واقع در میدان بهارستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مهدوی کنی در این مراسم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: امروز اگر چه مشکلات مادی برای مردم مخصوصا مردم ایران وجود دارد، ولی وظیفه اصلی روحانیون این است که فرهنگ مردم را حفظ کنند؛ اگر فرهنگ درست شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم هم حل می‌شود. دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، تاکید کرد: مسوولان کشور باید کوشش کنند، مشکلات مردم حل شود. فرافکنی تقصیرها درد مردم را دوا نخواهد کرد و شکی نیست که تقصیر به گردن همه است. اگر مردم ببینند که مسوولان در مقام رفع مشکلات هستند و قبول کنند که مشکلاتی وجود دارد و بخشی از تقصیر هم به گردن آنهاست، قدری آرام می‌شوند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه بسیاری از گرانی‌ها به دلیل بی‌فرهنگی است، افزود: برخی به زیاده‌طلبی عادت کرده‌اند، آنچه اسلام از قناعت مطرح می‌کرد کجا رفته است؟ ما هستیم که باید مردم را دعوت کنیم و بگوییم‌ ای مردم از زیاده‌طلبی دست بردارید. وی ادامه داد: ما مشکلات و قصور‌ها را فرافکنی می‌کنیم و برای تبرئه خود می‌گوییم که اشتباه از دیگران است، درحالی که تقصیر هم به گردن ما است. مردم امروز زیاد حرف می‌شنوند و بیش از سابق بحث دینی داریم، ولی مساله تربیت و تبلیغ غیر از گفتار است. علما باید زیر بال جوانان را بگیرند و آن‌ها را بالا ببرند و این امر محقق نمی‌شود مگر با علم و گذشت.

مهدوی کنی،‌ سپس خطاب به روحانیون گفت: برای بیان حقیقت از کسی نترسید. تجربه سال‌های نبوت و امامت نشان می‌دهد، آن‌هایی که در این رسالت کوشا بوده‌اند، موفق هم بوده‌اند و این مشکلات بدون جهاد، گذشت و ایثار نبوده است.

انتقاد آیت‌ا... مکارم شیرازی

از سوی دیگر خبر می‌رسد آیت‌ا... مکارم شیرازی در دیدار شورای مرکزی کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) از وضع نابسامان گرانی و تورم انتقاد کرد و گفت: از گوشه و کنار کشور از وضع گرانی و تورم به ما شکایت می‌شود و در این میان مساله مسکن غوغا می‌کند و در قسمت‌های دیگر نیز داد مردم بلند است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌ا... العظمی مکارم شیرازی افزود: گاهی فکر می‌کنند اگر ما این مسائل را بازگو کنیم تضعیف دولت است، ولی اینطور نیست و ما دولت را صالح می‌دانیم و باید آن‌را کمک کرد؛ زیرا اگر مشکل اقتصادی حل نشود، تبدیل به مشکل سیاسی و فرهنگی خواهد شد.

مکارم شیرازی، نداشتن تعصب فکری و سلیقه‌ای، شجاعت تجدیدنظر در برنامه‌ها و مشورت با صاحبان فکر و اندیشه را برای بهبود وضع اقتصادی لازم دانست و بیان کرد: در شرایط کنونی باید مجلس فعلی و گذشته و دولت‌های پیشین و استادان دانشگاه‌ها، همه به سامان دادن معضل اقتصادی به وجود آمده کمک کنند.