با گرگ‌های آدم نما نمی‌توان دنیا را اصلاح کرد

محمود احمدی‌نژاد چهارشنبه شب و پنج‌شنبه هفته‌ای که گذشت، در ادامه سفر استانی خود به قم با حضور در جمع علما و طلاب و هم‌چنین دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران بار دیگر از سیاست‌های اقتصادی و سیاسی خود دفاع کرد. به گزارش ایسنا وی در دفاع از سیاست اقتصادی دولت و درخصوص میزان افزایش نقدینگی در کشور که از سوی صاحبنظران مورد نقد قرار می‌گیرد گفت: در حالی این ایراد مطرح می‌شود که وقتی دولت را تحویل گرفتیم، بودجه جاری کشور ۸ هزار میلیارد تومان بود که ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن بودجه عمرانی بود. کلی هم به کشاورزان، فرهنگیان و اقشار مختلف بدهکاری وجود داشت. با این حال بودجه‌ای که دولت برای سال ۸۷ ارائه کرد، ۴۱ هزار میلیارد تومان است که ۲۴ هزار میلیارد تومان آن بودجه عمرانی است. گفته می‌شود دولت هزینه‌ها را بالا برده و باعث تورم شده است، در حالی که هزینه عمرانی ضدتورم است و عمران، برای پیشرفت کشور ضروری است؛ به نحوی که در ۲ سال گذشته ۱۰ هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: تورم از آن جایی ناشی می‌شد که خلق پول می‌کند. به اعتقاد وی قیمت‌های جهانی در سال گذشته رشد سرسام‌آوری داشته است که برخی از این بحران جهانی در داخل کشور تأثیرگذاشته است، ضمن این که عناصری مدام با برنامه‌های اقتصادی دولت به بهانه‌های مختلف مخالفت می‌کنند.

وی با تأکید بر این که به فضل الهی ملت بزرگ منش ایران، از این عناصر عبور خواهد کرد، افزود: این‌ها خیال می‌کردند با جمع شدن در کنار هم و با استفاده از پول و نفوذهایی که دارند و با مشکل‌تراشی و فضاسازی، تورم چهار برابر وضعیت کنونی خواهد شد، اما با تلاش و مبارزه شبانه‌روزی دولت، این برنامه‌ریزی بدخواهان عملی نشد. البته همین رقم تورم موجود هم زیاد است و به فضل الهی این رقم را یک رقمی خواهیم کرد. رییس قوه‌مجریه در ادامه سخنان خود به برخی از مشکلات از جمله گرانی اشاره کرد و گفت: برخی از این مشکلات ناشی از تصمیم‌گیری و بدعمل کردن است و بخش مهم آن به خاطر فشار دشمن و شرایط جهانی است. وی همچنین در جمع ایثارگران و خانواده شهدای استان قم اصلاح کامل امور دنیا را فقط به دست انسان کامل امکان پذیر دانست و تأکید کرد: نمی‌توان با گرگ‌های آدم‌نما دنیا را اصلاح کرد.

احمدی‌نژاد سپس تصریح کرد: بنده به ملت ایران بشارت می‌دهم که به زودی باید وارد عرصه مدیریت جهانی شویم و لذا باید خود را آماده این جهش بزرگ کنیم.