عضو اجرایی جبهه متحد اصول‌گرایان با تاکید بر اینکه تاکنون اقدامی از سوی این جبهه برای تعیین رییس و ترکیب هیات رییسه مجلس هشتم صورت نگرفته است، گفت: احتمالا با پایان یافتن انتخابات مرحله دوم مجلس هشتم جمعی از بزرگان اصول‌گرا در این باره چاره اندیشی خواهند کرد. پرویز سروری، عضو اجرایی جبهه متحد اصول‌گرایان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اعلام این مطلب اظهار داشت: با مطرح شدن نام چند تن از افراد شاخص اصول‌گرا به عنوان گزینه‌های مطرح تصدی ریاست مجلس، باید قبل از ورود به مجلس هشتم در این باره چاره‌اندیشی کرد تا این موضوع در آغاز مجلس هشتم به معضلی برای اصول‌گرایان تبدیل نشود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا جبهه متحد بالاخره اسامی گروه مرضی‌الاطراف این جبهه را اعلام خواهد نمود یا خیر؟ افزود: بعید می‌دانم ضرورتی برای اعلام اسامی این افراد وجود داشته باشد.

سروری با تایید ادامه سازوکاری شبیه به جبهه متحد از سوی اصول‌گرایان برای فعالیت در انتخابات آتی ریاست جمهوری، تصریح کرد: بالاخره مدل جبهه متحد در انتخابات مجلس هشتم نشان داد که مدل موفقی است؛ بنابراین با توجه به اهمیت موضوع انتخابات ریاست جمهوری لازم است تا از ساز و کاری این چنینی از سوی اصول‌گرایان برای این مقوله به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: کادر تشکیل شده ۶+۵ تنها برای حضور اصول‌گرایان در انتخابات مجلس هشتم بود و برای انتخابات ریاست جمهوری دهم باید جلساتی از سوی اصول‌گرایان برگزار شده و ساز و کاری جدید تعبیه شود.

این فعال سیاسی اصول‌گرا در عین حال تصمیم‌گیری فعلی برای انتخابات ریاست جمهوری از سوی اصول‌گرایان را زود توصیف کرد و یادآورشد که در حال حاضر تمرکز اصول‌گرایان به موضوع ریاست جمهوری معطوف نیست و تمام توان آنها برای دور دوم انتخابات مجلس هشتم متمرکز خواهد بود.