کشورهای ساحلی خزر اجلاس 2 روزه تهران را موفق خواندند

بیست و دومین اجلاس گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در سطح معاونان وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر دیروز در تهران پایان یافت و کشورهای شرکت‌کننده در بیانیه ای آن را موفق ارزیابی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اجلاس بیست و دوم با سخنرانی متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد و مذاکرات به ریاست مهدی صفری رییس هیات ایرانی ادامه یافت. سپس روسای هیات‌ها به تشریح مواضع کشورهای متبوع خود درباره رژیم حقوقی، مهم‌ترین مسائل و ابعاد مختلف در دریای خزر پرداختند.

هیات‌های شرکت‌کننده در این اجلاس در محیطی کاملا سازنده و توام با حسن نیت، مذاکره پیرامون مفاد پیش نویس کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را ادامه داده و در خصوص برخی از مفاد آن توافق کردند.

روسای هیات‌ها در زمینه اجرای توافقات حاصله در اجلاس سران تهران تبادل نظر، و پیشرفت‌های حاصله را در راه اجرایی شدن این تصمیمات بررسی کردند. همچنین طرف‌ها با ارزیابی مثبت از نتایج اجلاس بیست و دوم بر لزوم تداوم این مذاکرات به منظور نهایی ساختن هر چه سریع‌تر کنوانسیون رژیم حقوقی خزر تاکید کردند.

هیات‌های مذکور توافق کردند، بیست و سومین اجلاس گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریایی در سطح معاونین وزرای کشورهای ساحلی دریای خزر در شهر باکو برگزار شود. تاریخ اجلاس بیست و سوم گروه ویژه کاری متعاقبا از طریق مجاری دیپلماتیک توافق و اعلام خواهد شد.