وزارت امور خارجه آمریکا اظهارات محمد رضا آشتیانی، جانشین فرمانده کل ارتش ایران مبنی بر واکنش سخت تهران به هرگونه حمله رژیم صهیونیستی را دلیل درست بودن مسیر تحریم‌ها علیه تهران خواند!

به گزارش ایسنا، شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: این یک لفاظی غیر قابل باور از جانب یک مقام دولتی ایران بود که درباره حمله به یک عضو سازمان ملل صحبت کرد. محمدرضا آشتیانی، جانشین فرمانده کل ارتش ایران روز سه‌شنبه گفته بود: حتی اگر کشورهای دیگر هم تصور درگیری با ما را داشته باشند، اسرائیلی‌ها قطعا می‌دانند در جایگاهی هستند که در دسترس ما است و بیش‌ترین آسیب را از این مساله خواهند دید. حضور رژیم صهیونیستی در یک ماجراجویی، جو حساس منطقه‌ای را به وجود خواهد آورد.

وی افزوده بود: آن‌ها ممکن است در منطقه خودشان کارهایی انجام دهند؛ ولی این که بخواهند کشور ما را تهدید کنند، غیرممکن است؛ چرا که مواجهه با جمهوری اسلامی ایران ملاحظات بزرگی می‌خواهد که حتی در حد آمریکا هم نیست.

واکنش آمریکا به اظهارات آشتیانی در حالی صورت گرفت که این کشور پیش‌از این به سخنان تهدیدآمیز بنیامین بن الیزر، وزیر زیرساخت‌های ملی رژیم صهیونیستی درباره ایران هیچ‌گونه واکنشی نداشت. الیزر در سخنانی فرافکنانه گفته بود که «اگر ایران به اسرائیل حمله کند با پاسخ جدی اسرائیل روبرود می‌شود که نابودی ایران خواهد بود.»

تهران در شکایتی به سازمان ملل اظهارات وی را توهین‌آمیز خوانده بود.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه است که حتی اشاره صریح نخست وزیر این رژیم به مالکیت سلاح‌های هسته‌ای هم سکوت جامعه جهانی در برابر تسلیحات این رژیم را نشکست.

ناتوانی اسرائیل

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته نه‌تنها خود از واکنش به اظهارات امیر «محمدرضا آشتیانی»، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خودداری کرد؛ بلکه از دیگر مقامات این رژیم خواست حرفی نزنند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایهود باراک که روز گذشته در پایگاه «پالماخیم» نیروی هوایی ارتش اسرائیل سخن می‌گفت،‌ تاکید کرد: من به همه از جمله رهبران و تحلیل‌گران و روزنامه‌نگاران توصیه کرده‌ام کمتر به مساله ایران بپردازند. کارهای فراوانی است که باید درباره این مساله در حوزه‌های اطلاعاتی و در مقابله و جمع‌آوری تحریم‌های دیپلماتیک و محسوس صورت گیرند. آخرین کاری که باید بکنیم این است که حرف بزنیم.

باراک ادامه داد:‌ حرف زدن جلوی موشک‌ها را نمی‌گیرد و جایی برای حرف نیست. ما باید آماده باشیم تا هر وقت لازم باشد دست به کار شویم.

امیر محمد رضا آشتیانی، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در نشست خبری صبح سه‌شنبه با بیان آخرین دستاوردهای تحقیقاتی، نظامی و تسلیحاتی آجا و توضیحات لازم درباره برگزاری رژه نیروهای سه‌گانه ارتش گفت: ایران به هرگونه تحرک احتمالی اسرائیل پاسخ شدید خواهد داد. وی ادامه داد: تمرین نظامی اسرائیل هیچ ربطی به ما ندارد، اما اگر اسرائیل بخواهد هرگونه حرکتی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، او را از صحنه گیتی حذف خواهیم کرد.

آشتیانی گفت: همان‌طور که رییس جمهوری اعلام کرد ما انگیزه فوق‌العاده‌ای برای دفاع از مرزهای کشورمان داریم که در صورت هرگونه تحرک از سوی اسرائیل، آماده‌ایم او را از صحنه گیتی حذف کنیم.