کاخ سفید ادعای یک روزنامه انگلیسی مبنی براینکه ایران و آمریکا از طریق کانال‌های غیررسمی مذاکرات سری داشته‌اند، تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، یک مقام کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود روز دوشنبه با رد گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گفت: «کانال‌های آشکار» برای برقراری ارتباط با ایران وجود دارد و رویکردی که این روزنامه آن‌را توضیح داد «یکی از آن کانال‌ها» نیست. به گزارش خبرگزاری فرانسه، روزنامه ایندیپندنت به نقل از توماس پیکرینگ، معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که یک گروه از دیپلمات‌های سابق آمریکایی و کارشناسان سیاست خارجی این کشور طی پنج سال گذشته با دانشگاهیان و مشاوران سیاسی ایران با هدف دستیابی به دستاوردی در زمینه حل بن‌بست دیپلماتیک دو کشور دیدار کردند. وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: مذاکرات یاد شده در مقاله روزنامه ایندیپندنت یک «فعالیت دولتی» نیست، بلکه «یک سری جلسات خصوصی است».

تام کیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: این کانالی برای مذاکرات و پیام رسانی نیست وهیچ گونه جایگاه رسمی ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: این مذاکرات یک سری مذاکرات خصوصی بین برخی افراد بود و ما خوشحالیم که شاهد پیشبرد آنها باشیم، اما هیچ کس نباید آنها را با هر گونه کانال رسمی یا غیررسمی اشتباه بگیرد. آمریکا و ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هیچ گونه ارتباط دیپلماتیک با یکدیگر نداشته‌اند و سفارت سوییس حافظ منافع واشنگتن در ایران است.