در حالی که آثار استاد علی‌اکبر صنعتی به علت عدم رسیدگی مناسب در شرایط خوبی به سر نمی‌برد، موسسه فرهنگی - هنری صبا همزمان با سومین سال درگذشت پیر مجسمه‌سازی و نقاشی معاصر ایران، مرحوم استاد علی‌اکبر صنعتی یکی از نگارخانه‌های دیگر خود را به نام این هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز نامگذاری کرد.

پروین دولت‌آبادی درگذشت

پروین دولت‌آبادی یکی از بنیانگذاران شعر کودک سحرگاه دیروز در سن ۸۴ سالگی درگذشت. «بر قایق‌ ابرها»، «شوراب»، «هلال نقره‌سا»، «آتش و آب»، «باز می‌آید پرستو نغمه‌خوان»، «گنجشک و وزغ»، «شهر سنگ»، «در بلورین جامه انگور»، «گذری در ادبیات کودکان» و «جمجمک برگ خزان» آثار او را شامل می‌شوند.

زمان اعلام نامزدهای جوایز اسکار امسال تغییر کرد

به گزارش ایسنا، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا روز گذشته اعلام کرد، نامزدهای نهایی اسکار هشتادویکم، روز پنج‌شنبه، ۲۲ ژانویه ۲۰۰۹ اعلام خواهند شد و مراسم اعطای جوایز نیز روز یکشنبه، ۲۲ فوریه برگزار می‌شود.

به گزارش ورایتی، آکادمی اسکار بنابر سنت هر ساله، نامزدهای اسکار یک روز «سه‌شنبه» اعلام می‌شدند. اما به علت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز بیستم ژانویه، آکادمی اسکار مجبور به تغییر تاریخ‌های مربوطه شد.

تجلیل آزما از عمران صلاحی

پنجمین شب شعر چشمه شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۵ عصر با حضور دست‌اندرکاران ماهنامه ادبی آزما در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و آزما از محمدرضا شفیعی کدکنی، رضا سیدحسینی، عمران صلاحی و علی باباچاهی و محمد شمس لنگرودی تجلیل خواهد کرد.به گزارش سایت خبری خانه هنرمندان ایران میز مطبوعاتی پنجمین شب شعر چشمه با حضور ندا عابد، هوشنگ اعلم و کبوتر ارشدی سیاست شعری نشریه را به نقد می‌کشد.

تصنیف‌های دوره قاجار منتشر شد

تصنیف‌های دوره قاجار با صدای عبد‌ا... دوامی ،تار درویش خان و کمانچه باقر رامشگر از سوی انتشارات ماهور منتشر شد.

به گزارش مهر در این اثر ۳۲ تصنیف در دو سی دی گردآوری و ارائه شده است. این تصانیف بنا بر اظهارات دوامی یک بار توسط ابوالحسن صبا و بار دیگر توسط فرامرز پایور به خط نت درآمدند که مجموعه آنها در سال ۱۳۷۶ به کوشش پایور منتشر شد.

ماسک گچی شهرام ناظری و چهار هنرمند دیگر

ماسک گچی ۵ هنرمند موسیقی از جمله شهرام ناظری، هوشنگ ظریف در کار گروه موسیقی ایکوم ساخته می‌شود. پیمان سلطانی، مدیر کار گروه موسیقی ایکوم در گفت‌وگو با فارس گفت: به دنبال ساخت ماسک‌های گچی حسین دهلوی و رامبد صدیف، ۵ چهره دیگر از هنرمندان موسیقی از جمله شهرام ناظری، هوشنگ استوار، هوشنگ ظریف، بهمن رجبی و احمد پژمان را برای ماسک‌های گچی در نظر گرفته‌ایم.