دبیرکل حزب اعتماد ملی دیروز در نشست خبری‌ای که در دفتر این حزب برگزار شد، درباره برداشتن عنوان «یاران خاتمی» از لیست ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان نیز تصریح کرد: دوستان ائتلاف خودشان باید بگویند چرا این اسم را گذاشتند و چرا آن را برداشتند. ما با همان شیوه‌ای که قبلا داشتیم، کارمان را در تهران و شهرستان‌ها

پی می‌گیریم؛ البته در شهرستان‌ها وضعمان خیلی بد نبوده؛ گرچه در بخش عظیمی از حوزه‌ها نیرو نداشتیم و طبیعی است که اهدافمان آن طور که می‌خواهیم و انتظار داریم تحقق پیدا نکرده، اما وضعیت در شهرستان‌ها نسبتا خوب بوده است.

به گزارش ایسنا، مهدی کروبی ادامه داد: به هر حال انتخابات انجام شد و با سرعت و شدت زیادی در روزهای تعطیل به تایید رسید، در مجلس سوم زمانی که پیروزی از آن ما شد، تایید انتخابات به حدی به طول انجامید که حضرت امام (ره) مستقیما وارد شدند؛ زیرا مقید بودند که مجلس باید در روز مقرر و معین برپا شود.

در مجلس ششم هم کار به جایی رسید که مقام معظم رهبری وارد شد؛ اما این دوره تایید انتخابات با شتاب خاصی انجام شد و ما هم به آن تمکین می‌کنیم؛ البته چهره‌های ناشناخته‌ای هم در تهران رای آوردند که بعضا در تهران نیستند که امیدواریم در آینده دقت بیشتری در این باره شود.

کروبی همچنین خاطرنشان کرد: ما با ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تفاهم، تعامل و همکاری داریم؛ اما ائتلاف نداریم. در لیست ما هم افرادی بودند که در انتخابات ریاست‌جمهوری علیه من صحبت کرده بودند؛ در حالی که ما در انتخابات های متعدد حامی آنها بودیم، همچنین نمی‌شود افرادی را که ارزشمند و برای مجلس مفید هستند، وارد لیست نکرد؛ مثلا من می‌گفتم معنا ندارد اگر آقای بی‌طرف، حاجی و دیگران داوطلب باشند ما آنها را در لیست نگذاریم؛ اما با آنها ائتلاف نداریم؛ یعنی سرنوشتمان را با آنها گره نمی‌زنیم.

گفتنی است پیش از این، رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام دبیرکل اعتماد ملی از پیوستن این حزب به ائتلاف اصلاح‌طلبان در رقابت‌های انتخاباتی دور دوم مجلس هشتم خبر داده بود.