در حالی که دو روز پیش، نخست‌وزیر قطر بر حل مسالمت‌آمیز مساله هسته‌ای ایران تاکید کرده بود، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی دیروز اذعان کرد: سفر به قطر را فرصتی برای جمع موافقت کشورهای عربی علیه خواسته‌های هسته‌ای ایران می‌داند. به گزارش ایسنا، تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، که برای اولین‌بار وارد قطر شده است، در گفت‌وگو با روزنامه الوطن این کشور بیان کرد: امیدوارم این سفر فرصتی برای جمع موافقت کشورهای عربی علیه خواسته‌های هسته‌ای ایران که نگرانی بسیاری از کشورهای حوزه خلیج‌فارس را برانگیخته، باشد.

وی مدعی شد: ایران تهدیدی برای منطقه و جهان است و ما نمی‌توانیم وجود کشوری مسلح و هسته‌ای را بپذیریم.

لیونی از آمادگی قطر برای انجام گفت‌وگو با تمامی طرف‌های درگیری در خاورمیانه استقبال کرد و گفت: این آمادگی قطر فرصتی برای اسرائیل و کشورهای عربی به شمار می‌رود که جبهه‌ای علیه خواسته‌های هسته‌ای ایران ایجاد کنند.

او ادعاکرد: منع کردن ایران، در زمره منافع مشترک اسرائیل و کشورهای عربی است و تفاهمی را بین آن‌ها ایجاد می‌کند مبنی بر آن که اسرائیل و کشورهای اسلامی منطقه با تهدید مشترکی مواجه هستند.

وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر صهیونیستی با وجود مخالفت مردم قطر و درحالی که موج نفرت از صهیونیست‌ها در جهان اسلام هر روز رو به افزایش است، راهی دوحه ‌شده است.

حل صلح‌آمیز مساله هسته‌ای ایران

این سخنان در حالی انتشار می‌یابد که نخست‌وزیر قطر روز یکشنبه تاکید کرد: قطر خواهان حل مسالمت‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران است.

شیخ حمدبن‌جاسم‌بن‌جابر آل‌ثانی، نخست‌وزیر قطر روز یک‌شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: قطر خواستار حل مسالمت‌آمیز مساله هسته‌ای ایران است.

وی ادامه داد: ایران همسایه ما است و برای ما دارای اهمیت است؛ هم‌چنین ثبات در منطقه نیز مهم است و ما همواره تمایل داشته‌ایم که شاهد حل مسالمت‌آمیز هر مساله‌ای در منطقه به ویژه مساله ایران باشیم.

قطر کشوری غنی از منابع نفتی و محل استقرار مقر فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی است و روابط خوبی با ایران و رژیم صهیونیستی دارد.