عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم گفت: تغییر وزیر اقتصاد، اقدامی برای توجیه سیاست‌های ‌غلطی است که تاکنون در عرصه اقتصادی وجود داشته و اکنون دولت برای به تعویق انداختن اعتراضات در ‌این زمینه به دنبال تغییر دانش‌جعفری است. ‌امیررضا خادم در گفت‌وگو با پایگاه خبری آفتاب درباره ارزیابی ‌خود از تصمیم دولت برای ایجاد تغییرات جدید در کابینه اظهار کرد: تغییر در کابینه در صورتی که در ‌جهت جبران اشتباهات و اقدامات گذشته صورت گیرد، می‌تواند در جهت‌ نوآوری در بخش‌های مختلف، ‌اقدامی مثبت تلقی شود که آثاری مثبت در سیاستگذاری‌های کلان کشور در پی خواهد داشت.

وی در عین حال افزود: اما اگر تغییرات کابینه در اثر اختلاف‌نظرهای داخلی باشد، صرفا باعث ایستایی و ‌مشکلات بیشتر خواهد شد که آثاری کاملا منفی به دنبال خواهد داشت.

احمد توکلی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با انتقاد از تغییرات احتمالی کابینه نهم اعلام کرد: تغییر وزرا در شرایط فعلی و در مدت زمان محدود باقی مانده تا پایان عمر دولت نهم را صحیح نمی‌دانم و با آن مخالفم. وی گفت: مسوولیت مشکلات اقتصادی و تورم ایجاد شده در جامعه با مجموعه دولت و همه اعضای هیات‌وزیران است و نمی‌توان یک وزیر خاص را در مورد آنها مقصر دانست.

به گفته وی، همه اعضای هیات وزیران درباره مصوبات دولت و عواقب اجرایی آنها مسوولند البته علاوه بر این، وزرا به صورت جداگانه نیز باید در برابر تصمیمات مجموعه دولت پاسخگو باشند.