دنیای اقتصاد- چهار روز پس از آنکه غلامعلی حداد عادل، رییس مجلس هفتم از آمادگی قوه مقننه برای همکاری با قوه مجریه در اجرای جراحی بزرگ اقتصادی خبر داد، احمد توکلی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس از جزئیات این طرح دولت نهم اظهار بی‌اطلاعی کرد.

توکلی که روز گذشته در حاشیه جلسه علنی مجلس در پاسخ به خبرنگار «دنیای اقتصاد» سخن می‌گفت، با ابراز بی‌اطلاعی از طرح محمود احمدی‌نژاد برای اصلاح نابسامانی‌های اقتصاد کشور، تصریح کرد: درباره جراحی‌‌ اقتصاد ملی، دولت هیچ‌گونه مشورتی با مجلس صورت نداده است و ما هیچ اطلاعی از این طرح نداریم. او اضافه کرد که برای اطلاع از جزئیات این طرح، منتظر توضیحات احمدی‌نژاد در برنامه تلویزیونی یکشنبه شب می‌ماند.

همچنین حسن سبحانی، از اعضای تاثیرگذار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با ابراز بی‌اطلاعی از طرح احمدی‌نژاد برای جراحی اقتصاد ایران گفت: ما هم تنها شنیده‌ایم که می‌خواهند اقتصاد را جراحی کنند؛ اما نمی‌دانیم این طرح چگونه است.

وی که در مجلس به مطلع‌بودن از طرح‌ها و لوایح شهره است، در عین حال از طرحی که گفته می‌شود ۶۰‌نماینده مجلس برای جایگزینی با طرح احمدی‌نژاد برای نقد‌کردن یارانه‌ها آماده کرده‌اند نیز ابراز بی‌خبری کرد.