مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت: سیاست این وزارتخانه، شناسایی و برخورد با نشریات اجاره‌ای است.

به گزارش فارس، محمد پرویزی در دیدار با رییس انجمن صنفی مدیران مسوول مطبوعات استان آذربایجان شرقی با تاکید بر استقلال نشریات کشور به‌ویژه نشریات محلی افزود: طبق قانون هیچ مسوولی حق فشار بر مطبوعات و القای نظرات خود را ندارد و خط قرمز مطبوعات همان‌هایی هستند که در قانون آمده است. وی همچنین آمادگی خود را جهت رفع مشکل ابهام در توزیع یارانه در بین نشریات اعلام داشته و از مشارکت و همکاری انجمن قدردانی کرد. رییس انجمن صنفی مدیران مسوول مطبوعات استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌از مطبوعات محلی و استانی شد. علی‌اکبر بالاگر با تشریح وضعیت مطبوعات استان از کم توجهی به مطبوعات محلی انتقاد کرد، اظهار داشت: مطبوعات محلی به عنوان نزدیک‌ترین پل ارتباطی و منتقل‌کننده مشکلات و نکته نظرات مردم منطقه به مرکز حکومتی، باید مورد حمایت و توجه قرار گیرند. وی ضمن گلایه از کم‌توجهی و ضعف نظارت متولیان امر به پدیده نشریات اجاره‌ای و کثرت اینگونه نشریات خواستار برخورد با اینگونه نشریات در سراسر کشور شد و اظهار داشت: این گونه نشریات واقعا آبروی مطبوعات به ویژه از جنس محلی‌اش را بر باد می‌دهند و چون مدیران این گونه نشریات اهل این کار نیستند، آن را به اجاره واگذار می‌کنند و چون افرادی که آن را اجاره می‌کنند قصد غیرفرهنگی و در حقیقت اهداف اقتصادی را دنبال می‌کنند ارزش فرهنگی این کار را به یک آگهی نامه تقلیل می‌دهند.

وی با اعلام اینکه یارانه‌های اختصاص یافته ناچیز بوده و در توزیع آن ناعدالتی مشاهده می‌شود، خواستار رفع تبعیض و اعمال معیارهای منطقی در تعلق یارانه‌ها شد.