یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم که باید بازنگری کاملی نسبت به هیات رییسه مجلس هشتم صورت گیرد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب درباره عملکرد هیات رییسه مجلس هفتم تصریح کرد: عملکرد هیات رییسه مجلس هفتم در دو سال اول خوب و بالای متوسط بود، ولی در دو سال اخیر عملکرد هیات رییسه ضعیف و زیر حد متوسط ارزیابی می‌شود. وی افزود: عملکرد ضعیف باعث شد مجلس به جای آن‌که در راس امور باشد، در مواردی زیر سرکوب دولت قرار گیرد. نماینده مردم تهران عنوان کرد: حمله رییس‌جمهوری در مصاحبه تلویزیونی نسبت به تصویب بودجه ۸۷ یکی از نشانه‌های بارز چنین موضوعی است و متاسفانه مجلس در برابر اظهارات رییس‌جمهوری که مجلس را عامل تورم دانست، بسیار ضعیف برخورد کرد و شاید به دلیل تعطیلی مجلس، واکنش نشان داده نشد.

مصباحی‌مقدم اضافه کرد: از این جهت باید برای مجلس هشتم هیات رییسه‌ای مقتدر و قوی انتخاب شود. هیات رییسه‌ای که در اداره مجلس با دولت نه ملاحظات سیاسی را مبنا قرار دهد و نه ملاحظات دوستی را.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: با این‌که دولت را دوست داریم و مورد حمایت قرار می‌دهیم، اما مجلس باید جایگاه، استقلال و اقتدار خود را داشته باشد و به گونه‌ای عمل نکند که دولت قوانین مصوب را نادیده بگیرد و بخواهد آنها را زیر پا گذارد، کاری که متاسفانه در این دوره اتفاق افتاد و نشانه ضعف مجلس بود.

همچنین امیدوار رضایی، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نمایندگان مجلس هفتم نمایندگان کم‌توان و ضعیفی نبودند، ولی جایگاه مجلس هفتم نسبت به مجالس گذشته در جامعه افت پیدا کرده که یکی از دلایل آن عملکرد نه چندان مثبت هیات رییسه بود.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس اضافه کرد: هیات رییسه مجلس هشتم باید مستقل باشد و ضمن حمایت و کمک به دولت باید از جایگاه مجلس دفاع کند. رضایی اظهار کرد: هیات رییسه مجلس هشتم باید مجلس را به جایگاه اولش بازگرداند.